Tid för vårplantering - form, färg och doft kröner sommarrummet!

Ljusare dagar ger föraning om att en ny trädgårdssäsong står för dörren. Weibulls och Hammenhögs inspirerar med löknyheter för prunkande rabatter och stilfulla krukor. Finn din egen väg bland årets nyheter, välj en eller flera och skapa ditt unika sommarrum!

Tilltalande former fulländar

Kallan, i dag en otroligt trendig snittblomma, utmärker sig med sin långa, vitgula kolv omgiven av ett strutformat kronblad. Albamaculata från Weibulls lämpar sig lika väl för den klassikt romantiska trädgården som för den mer avskalade. Kaktusdahlia Kennermerland från Hammenhögs bär en stor, lysande gul blomma med smala, pilformade kronblad. Ett givet val till buketten, gärna ihop med fatstora dekorativdahlia Fleurel!

Sköna färger skapar trivsel

Knölbegonian Double Mix från Hammenhögs trivs mycket bra utomhus och är ett färgsparkande tillskott i såväl kruka som rabatt. Ingen missar heller meterhöga galdiolen Jester, praktfullt gul med röda inslag. Från Weibulls kommer en underskön blå Flox, en riktig trotjänare som lyser upp trädgården långt in på hösten.

Hänförande dofter drar gäster

I doftklassen presenterar Weibulls flocklilja Landini, en svart-röd skönhet med fantastisk doft. Även spräckliga orientlilja Dizzy doftar utmärkt och är helt rätt för den som vill attrahera fjärilar till sommarrummet. Freesia blå, en tålig snittblomma, sällar sig också till väldoftarna. Utomhus ger samplantering med flera lökar en härlig effekt i rabatt och kruka.

Pressbilder: Registrera dig på http://bildbank.econova.se
Byline: Foto Weibulls www.weibulls.com eller Hammenhögs www.hammenhogs.com