Bracknor Fund Ltd har påkallat konvertering till aktier av andra tranchen

I enlighet med ingånget finansieringsavtal  och utbetalningen av andra  tranchen som är ett konvertibelt lån har femton poster påkallats för konvertering till aktier.

Tranchen som var på 250 000 € är uppdelad på 25 poster. Sex  av dessa  har tidigare konverterats. Nu ska  15 poster konverteras till aktier. Efter konverteringen återstår 4 poster att konvertera.  Konverteringskursen är 90 procent av kursen för den lägsta dagskursen under 15 handelsdagar som föregår dagen för begäran om konvertering som var 2018 09 28.

Kursen blev 0,30 kr och motsvarar 4 859 850  aktier med ett  värde av 1 457 955 kr. Det innebär att antalet aktier ökar från 59 067 843 aktier till 63 927 693  aktier, vilket motsvarar en utspädning om 8,2  procent. Aktiekapitalet ökar med 121 496 SEK till 1 598 191 SEK.

Denna information är sådan information som EcoRub AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 september 2018

EcoRub är ett miljöteknikföretag. Bolaget har ett hybridmaterial TPRR - ThermoPlastic  Recycled Rubber- som är  patenterad.  Bolaget  blandar termoplaster, gummipulver  och ibland organiska fibrer som trämjöl, rörflen, mm för att skapa ett nytt material – ekologiskt gummi - med unika materialegenskaper. Egenskaperna är bland annat utmärkt åldringsbeständighet, slagtålighet och att materialet lätt kan återvinnas. Materialet är avsett för formsprutning i den typ av formsprutningsmaskiner som används inom plastindustrin. Materialet finns även i form av gummiduk, mattor och skivor.