• EcoRub/

European High Growth Opportunities Securitization Fund har begärt sin femte konvertering till aktier

I enlighet med det finansieringsavtal med EHGOSF som publicerades 8:e oktober 2018 har de begärt konvertering av fem notes.

Den första tranchen var på 5 miljoner SEK och var uppdelad i femtio notes. Tjugoen av dessa  har konverterats tidigare. Nu ska nu fem konverteras till aktier. Värdet av dessa notes var 500 000 SEK. Konverteringskursen för den första tranchen är 95 %  av den lägsta dagliga volymvägda genomsnittskursen enligt den officiella kurslistan för aktien i EcoRub under de 15 handelsdagar som föregår dagen för begäran om konvertering som var 2019 01 29.  Priset på de konverterade aktierna blir  0,17 SEK.

500 000 SEK motsvarar 2 941 176 B-aktier.  Det innebär en utspädning från 85 282 667 aktier till 88 223 843 aktier och motsvarar 3,4 procent.

Denna information är sådan information som EcoRub AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 januari 2019.

EcoRub är ett miljöteknikföretag. Bolaget har ett hybridmaterial TPRR - ThermoPlastic  Recycled Rubber- som är  patenterad.  Bolaget  blandar termoplaster, gummipulver  och ibland organiska fibrer som trämjöl, rörflen, mm för att skapa ett nytt material – ekologiskt gummi - med unika materialegenskaper. Egenskaperna är bland annat utmärkt åldringsbeständighet, slagtålighet och att materialet lätt kan återvinnas. Materialet är avsett för formsprutning i den typ av formsprutningsmaskiner som används inom plastindustrin. Materialet finns även i form av gummiduk, mattor och skivor.