• EcoRub/

Första tranchen från European High Growth Opportunities Securitization Fund

Första tranchen från EHGOSF har betalats ut, i enlighet med den finansieringslösning som EcoRub tidigare har meddelat genom pressmeddelandet den 8 oktober 2018.

Transchen, bestående av konvertibler och teckningsoptioner, uppgår till 5 miljoner SEK. Konvertiblerna ska konverteras till aktier inom 12 månader.

Med tranchen följer 4 861 111 teckningsoptioner till ett pris av 0,36 SEK per styck, motsvarande ett totalt värde på 1 750 000 SEK. Dessa teckningsoptioner ska var betalda och konverterade till B aktier inom 5 år. 5% av summan har betalats ut som förskottsränta på det konvertibla lånet på 5 miljoner SEK.

För information om finansieringslösningen och övriga villkor se pressmeddelandet från den 8 oktober 2018.

Denna information är sådan information som EcoRub AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 november 2018

EcoRub är ett miljöteknikföretag. Bolaget har ett hybridmaterial TPRR - ThermoPlastic  Recycled Rubber- som är  patenterad.  Bolaget  blandar termoplaster, gummipulver  och ibland organiska fibrer som trämjöl, rörflen, mm för att skapa ett nytt material – ekologiskt gummi - med unika materialegenskaper. Egenskaperna är bland annat utmärkt åldringsbeständighet, slagtålighet och att materialet lätt kan återvinnas. Materialet är avsett för formsprutning i den typ av formsprutningsmaskiner som används inom plastindustrin. Materialet finns även i form av gummiduk, mattor och skivor.