Kommuniké från årsstämma i EcoRub AB (publ)

Vid årsstämman i EcoRub AB (publ) (orgnr 556438-0284) den 21:a juni 2017 i Umeå fattades följande beslut:

•  Resultat- och balansräkningen samt koncernresultat- och balansräkningen fastställdes.
  •  Ingen utdelning lämnades för det gångna räkenskapsåret och den ansamlade vinsten 1 129 228   kronor överfördes i ny räkning.
  •  Styrelsen och den verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet.
  •  Årsstämman fastställde arvoden för styrelseledamöter om 30 000 per år.  De beslutades att revisorn skall arvoderas enligt löpande räkning.
  • Till styrelseledamöter för tiden intill utgången av nästa årsstämma valdes Svante Larsson, Jens Malmgren och Åke Paulsson.
  • Årsstämman beslutade att välja det registrerade revisionsbolaget KPMG med auktoriserade revisorn Gunnar Karlsson som huvudansvarig revisor.
  • Styrelsen redogjort för olika möjliga metoder för EcoRub att skaffa investeringskapital och presenterade den investerare som EcoRubs styrelse överväger att sluta avtal med  som är Bracknor Investment Group i Dubai. Det bolaget har tre investeringar i företag som är listade på finska Nasdaq. En investering är slutförd. En har kommit halvvägs och en är just påbörjat. Styrelsen känner därmed en trygghet i att investeraren är seriös. Bracknor har också nyss investerat i ett Svensk företag som är listar på First North nämligen MediRätt AB.
  • Stämman beslutade att bemyndiga styrelsen att under tiden fram till nästa årsstämma kunna fatta beslut om nyemission av sammantaget högst ett antal aktier och/eller konvertibla skuldebrev och/eller teckningsoptioner som berättigar till konvertering till respektive nyteckning av, eller innebär utgivande av, maximalt ett antal aktier till ett belopp om högst 55 Mkr (total emissionslikvid), med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt samt med eller utan bestämmelse om apport eller bestämmelse om att aktier och/eller konvertibla skuldebrev och/eller teckningsoptioner skall tecknas med kvittningsrätt eller eljest med villkor. Bemyndigandet skall kunna utnyttjas vid ett eller flera tillfällen.

För att inte bolagets nuvarande aktieägare skall missgynnas i förhållande till den eller de utomstående placerare som kan komma att teckna aktier och/eller konvertibla skuldebrev och/eller teckningsoptioner i bolaget, finner styrelsen lämpligt att emissionskursen bestäms vid emissioner med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt till nära den marknadsmässiga nivå som bolagets styrelse vid varje enskilt tillfälle bedömer råda. Styrelsen skall äga rätt att fatta beslut om de detaljerade emissionsvillkoren.

Styrelsen kunde också rapportera att en bryggfinansiering om 1 500 000 har skett.

EcoRub AB