Nominerad till: Best CEO in Sustainable Product Manufacturing Industry 2018.

Magasinet ”European CEO” placerad i Davos i Schweiz har erhållit en mängd nomineringar till denna utmärkelse i en rad olika områden. EcoRub’s vd har erhållit en nominering och ” made it to advanced stage in the judge’s consideration for Best CEO in Sustainable Product Manufacturing Industry 2018”.

Utmärkelsen kommer, om den erhålls, att publiceras i magasinets  utgåva inför Davos 2019.

Att bli nominerad är en osannolik ära för mig och det räcker mer än väl.

EcoRub är ett miljöteknikföretag. Bolaget har en patenterad metod att blanda plaster och gummipulver för att skapa ett nytt material – ekologiskt gummi - med unika materialegenskaper. Egenskaperna är bland annat utmärkt åldringsbeständighet, slagtålighet och att materialet lätt kan återvinnas. Materialet är avsett för formsprutning i den typ av formsprutningsmaskiner som används inom plastindustrin. Materialet finns även i form av gummiduk, mattor och skivor.

Om oss

EcoRubs affärsidé är att för den europeiska marknaden tillhandahålla miljöriktiga samt tekniskt och prismässigt konkurrenskraftiga produkter baserade på återvunnet gummi och återvunnen plast.