Undertecknad årsredovisning för 2016 har publicerats

Årsredovisning med signaturer har publicerats på Aktietorget och EcoRubs hemsida.

Bolagets revisor har underteknat revisionsberättelsen med en avvikelse från standardutformningen. Revisorn har tillstyrkt att balans- och resultaträkning fastställts av bolagsstämma men påpekar att Ecorub AB vid flera tillfällen inte betalt skatter och avgifter i rätt tid och att:

"Utan att det påverkar våra uttalanden ovan vill vi uppmärlsamma följande i förvaltningsberättelsen. Som framgår arbetar styrelsen aktivt med att förstärka bolagets kapital och likviditet. Nuvarande resultat och kassaflöde är inte tillräckligt för att försvara värden på tillgångar anskaffade under året. Kapital krävs för att utveckla bolagets verksamhet i nödvändig omfattning så att resultat och kassaflöde kan skapas som långsikltigt säkrar bolagets verksamhet och motiverar värdering av tillgångar."

EcoRub är ett miljöteknikföretag. Bolaget har en patenterad metod att blanda plaster och gummipulver för att skapa ett nytt material – ekologiskt gummi - med unika materialegenskaper. Egenskaperna är bland annat utmärkt åldringsbeständighet, slagtålighet och att materialet lätt kan återvinnas. Materialet är avsett för formsprutning i den typ av formsprutningsmaskiner som används inom plastindustrin. Materialet finns även i form av gummiduk, mattor och skivor.