Utlåning av aktier genomförd

Som en del av finansieringsavtalet har fyra miljoner aktier lånats ut

Avtalet med European High Growth Opportunities Securitization Fund säger att fyra miljoner aktier skall lånas ut under avtalstiden. Det har lösts genom att styrelseledamoten Jens Malmgren lånat ut 2 mijoner aktier, Vd Åke Paulsson har lånat ut 1 miljon aktier och Ulf Paulsson hat också lånat ut 1 miljon aktier. Aktierna är utlånade under hela avtalstiden, vilket initialt är 18 månader och som sedan kan förlängas ett år i taget.

Vd Åke Paulsson har för ett år sedan lånat ut 4,8 miljoner aktier i en motsvarande uppgörelse med Bracknor Fund Ltd. Dessa aktier är fortfarande utlånade och ska vara det enligt avtalet till avtalstiden är över.

EcoRub är ett miljöteknikföretag. Bolaget har ett hybridmaterial TPRR - ThermoPlastic  Recycled Rubber- som är  patenterad.  Bolaget  blandar termoplaster, gummipulver  och ibland organiska fibrer som trämjöl, rörflen, mm för att skapa ett nytt material – ekologiskt gummi - med unika materialegenskaper. Egenskaperna är bland annat utmärkt åldringsbeständighet, slagtålighet och att materialet lätt kan återvinnas. Materialet är avsett för formsprutning i den typ av formsprutningsmaskiner som används inom plastindustrin. Materialet finns även i form av gummiduk, mattor och skivor.