Ecovision lanserar den mobila plattformen Ecovision Mobile

Ecovision lanserar den mobila plattformen Ecovision Mobile Ecovision lanserar en ny plattform för mobila tjänster, Ecovision Mobile. Ecovision Mobile kommer att användas för både Ecovision-systemet, Ecovision Internet och för Nyhetsbyrån Tickers realtidsnyheter. - Vi släpper i dagarna en ny version av Ecovision-systemet där man kan koppla information till sin mobiltelefon via SMS och WAP, säger Mats Fors, produktchef på Ecovision. Då OM Stockholmbörsen förlänger sina öppettider till 20.00 från och med den 26 februari blir det ännu viktigare för professionella aktörer att kunna få snabb finansinformation även när man inte sitter framför en realtidsskärm. För affärsområdet Ecovision Internet, där Ecovision erbjuder kompletta börs- och finanstjänster för banker, fondkommissionärer och media, kommer Ecovision Mobile också att bli en viktig del. I Ecovision-koncernen ingår Ecovision-systemet med finansiell information i realtid, Ecovision Internet som utvecklar och driver Internettjänster samt Nyhetsbyrån Ticker med realtidsnyheter för finansmarknaden. Ecovision-aktien är noterad på Nya Marknaden på OM Stockholmsbörsen. För mer information kontakta Paul Östling, VD Ecovision AB tel. +46 31 68 34 50 Mats Fors, produktchef Ecovision AB tel. +46 31 68 38 42 www.ecovision.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/08/20010208BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/08/20010208BIT00180/bit0002.pdf