Ecovision tecknar ramavtal med FöreningsSparbanken

Ecovision tecknar ramavtal med FöreningsSparbanken Ecovision har slutit ett nytt ramavtal med FöreningsSparbanken om leverans av finansiell realtidsinformation till fondavdelningarna i bankens kontorsrörelse. Ecovision-systemet har som enda finansiella realtidssystem på marknaden certifierats för installation i FöreningsSparbankens nya PC-plattform, GP2000. - Valet att certifiera Ecovision som första applikation för marknads- information i GP2000 föll sig naturligt eftersom Ecovision var det mest använda systemet bland kontoren. Vår erfarenhet av Ecovision är en stabil och innovativ leverantör. Applikationen är användarvänlig trots sin professionella funktionalitet, säger Johan Karlsson, systemansvarig på Swedbank Markets. Installationerna av Ecovision i FöreningsSparbankens GP2000-miljö kommer att påbörjas i december 1998. Ecovision är ett system för svensk och utländsk finansinformation. Informationen distribueras via satellit eller kabelnät och presenteras i realtid för användarna genom Ecovisions klientprogramvara som arbetar under Windows eller NT. Företaget Ecovision AB har tre affärsområden: Ecovision-systemet, Nyhetsbyrån Ticker samt Ecovision Internet som utvecklar webtjänster med finansiell information för banker och fondkommissionärer. Ecovision AB har funnits sedan 1983 och har idag 25 anställda med kontor i Stockholm, Göteborg och Oslo. För mer information kontakta: Paul Östling, VD Tel: + 46 31 68 34 50 Fax: + 46 31 68 37 85 e-mail: paul@ecovision.se www.ecovision.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/03/19981203BIT00210/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/12/03/19981203BIT00210/bit0002.pdf