Vinstprognoser och mäklarråd i en ny tjänst - Ticker ViP

Vinstprognoser och mäklarråd i en ny tjänst - Ticker ViP Idag introducerar Nyhetsbyrån Ticker sin nya tjänst innefattande prognoser, analysfokus, rekommendationer och företagsbeskrivning i ett ViP-paket. Ticker ViP är en Internetbaserad tjänst som både vänder sig mot befintliga och nya kunder till Nyhetsbyrån Ticker. Målgruppen är analytiker, rådgivare, börsmäklare och professionella investerare som är i behov av ett snabbt och effektivt verktyg. - Ticker ViP tillgodoser ett behov på marknaden när det gäller samman- ställningar av vinstprognoser, aktierekommendationer och analysfokus. Vi räknar med en stor efterfrågan på tjänsten eftersom den är helt unik i sitt slag, säger Lars Johansson, chefredaktör på Nyhetsbyrån Ticker. Med Ticker ViP får man tillgång till den information som ofta betyder mest vid aktieaffärer. Det handlar dels om vinstprognoser för mer än 100 svenska börsbolag, dels sammanställningar över alla kända aktierekommendationer från banker och fondkommissionärer. Dessutom beskrivs i analysfokus förväntningsbilden kring de största bolagen, dvs vad marknaden tittar på och vad som kan påverka aktiekursen. Nyhetsbyrån Ticker är ett helägt dotterbolag till Ecovision AB, som är en av Nordens ledande leverantörer av programvara och systemlösningar för finansiell realtidsinformation. Ecovision ABs verksamhet består av tre affärsområden: Ecovision-systemet, Ecovision Internet och Nyhetsbyrån Ticker. För mer information, kontakta: Lars Johansson, tel. 031-682475 / email: lake@ticker.se chefred. Per Rastin, VD tel. 031-684663 / email: per@ticker.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/09/20000309BIT00270/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/09/20000309BIT00270/bit0002.pdf