Eden Springs lanserar miljövänlig vattenkylare

Report this content

Eden Springs, Europas ledande leverantör av drycker till arbetsplatsen, har lanserat en ny miljövänlig serie av vattenkylare som skapar nya normer för funktion, stil och energiförbrukning inom kontorsvattenbranschen.

Edens nya vattenkylare, som går under namnet Smile, har utformats som det mest användar- och miljövänliga systemet på marknaden. Det finns två modeller i sortimentet; en modell som erbjuder kallt och rumstempererat vatten och en modell som erbjuder kallt och varmt vatten. Båda modeller har inbyggd kopphållare och elektroniska kranar i en högre och mer bekväm höjd. Modellen som erbjuder varmt vatten har också en LCD-skärm och den använder 30 procent mindre energi än traditionella vattenkylare tack vare sin Eco Timer.

En hållbar miljö har varit huvudfokus för Eden Springs när den nya vattenkylaren har utvecklats. Till följd av det har Smile-kylaren med kallt och varmt vatten en programmerbar veckoklocka med tre ”Eko”-alternativ, så att kunderna kan schemalägga inställningarna efter hur behoven skiftar under arbetsveckans olika delar. På så sätt används kylaren alltid som mest effektivt, samtidigt som man kan spara energi när kylaren inte behövs.

Smile har också utvecklats för högsta standard beträffande säkerhet och hygien. Systemet har löstagbara delar för enkel rengöring, och elektroniska dolda kranar. Den ergonomiska och attraktiva formen har utvecklats för att lyfta utseendet i alla arbetsmiljöer eller till och med i hemmet.

Lanseringen av Smile följer en serie förvärv som Eden gjort inom vattenkylarindustrin, av bland andra schweiziska företaget Edelvia och spanska märket Todagua.

VD för Eden Springs, Raanan Zilberman, kommenterar: ”Vi strävar ständigt efter att förbättra kundupplevelsen och har kombinerat hållbarhet med stil för att uppnå detta i och med lanseringen av Smile.

Även om vår långsiktiga strategi är att erbjuda en komplett portfölj av dryckeslösningar på arbetsplatsen, med kaffe som huvudfokus, så har ändå vårt rykte om innovation och service byggts på våra vattensystem. Det är spännande för oss som företag att kunna befästa vår position som ett ledande vattenkylarföretag med ännu en innovativ lösning på marknaden. Vi har jobbat hårt för att föra ut den här nya serien på marknaden och är säkra på att den kommer att locka fram många leenden hos våra kunder!”

Eden Springs har nyligen introducerat sitt utbud av kaffelösningar på över 15 olika europeiska marknader. Detta gäller också lansering av det egna märket Edenissimo och andra välkända kaffemärken som Lavazza och Kenco.

För mer information ber vi er kontakta Catherine Stidwell, Group Marketing & Communications Director på +41 58 404 2054.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Om Eden Springs Group

Eden Springs är Europas ledande leverantör av dryckesvattenlösningar till arbetsplatser, och erbjuder ett brett sortiment av källvattenkylare, filterkylare, PET-flaskor och kaffelösningar för kontoret. Företaget tog plats på den europeiska marknaden 1997 och blev på mindre än åtta år det ledande varumärket för vattenkylare. Idag har det den bredaste geografiska täckningen inom Europas vattenkylarbransch. Med ett nätverk av filialer och vattenkällor i över 15 olika länder kan Eden Springs buteljera och leverera mer än 430 miljoner liter vatten till mer än en halv miljon kunder varje år. Eden Springs har huvudkontor i Schweiz och över 1 500 anställda.

www.edensprings.se

Fakta och siffror för Eden Springs Group
Omsättning: 260 miljoner euro Över 900 tjänstefordon
Säljer 23 miljoner 18,9 l-flaskor årligen     Levererar till mer än en halv miljon kunder