Edge-dansare tävlar i SM i hiphop

Report this content

Dansstudion Edge i Uppsala satsar stort på tävlingsdans. När det är dags för SM i hiphop i Sala är flera uppsaladansare från Edge Dance Studios med och tävlar.

SM i hiphop arrangeras under två dagar 28 – 29 november i Sala. Edge Dance Studios i Uppsala kommer att finnas representerade av ett antal dansare på plats (se lista) och för att se och lära inför SM i hiphop 2016 som då arrangeras av de själva i Uppsala.

– Vi håller tummarna för alla våra dansare och lite extra för våra tuffa tjejer Emma, Tilda och Sanna som tävlar i tävlingens högsta klass, SM-klassen, säger Freddie Nyholm på Edge Dance Studios (Tilda, Emma och Sanna de tre tjejerna från höger på bilden).

Deltagande dansare i SM i hiphop 2015 från Edge Dance Studios:

• Andreas Duganoff, tävlar i battle-klass och Singel Guld Ungdom
  • Amandus Granlund, tävlar i Singel Silver Vuxen
  • Cornelia Stoor, tävlar i Singel Silver Vuxen och i Par Brons Vuxen med Emma Koivisto
  • Emma Koivisto, tävlar i Par Brons Vuxen med Cornelia Stoor
  • Emma Lira, tävlar i SM-klass Vuxen Flickor och i Par Guld Ungdom/Vuxen med Tilda Hedberger
  • Tilda Hedberger, tävlar i SM-klass Vuxen Flickor och i Par Guld Ungdom/Vuxen med Emma Lira
  • Sanna Holmgren, tävlar i SM-klass Vuxen Flickor
  • Amanda Glarke & Moa Lunneborg, tävlar i Par Brons Juniorer

Edge Dance Studios erbjuder många olika danskurser i egna lokaler i centrala Uppsala men satsar också stort på tävlingsdans. 2016 står Edge Dance Studios även som arrangörer för SM i hiphop.

Följ, gilla och dela dans med Edge:
@edgedancese på Instagram och på facebook.com/edgedancestudios

Mer om SM i hiphop - hiphopsm.se

För mer information och bilder kontakta gärna:
Mårten Skånman, presskontakt för Edge Dance Studios, på mobil: 070-860 90 71, marten@editk.se eller Fredric Nyholm, vd Edge Dance Studios, på mobil 070-000 05 33,fredric@edgedance.se

Edge Dance Studios grundades 2010 av Åsa Ingelög och Fredric Nyholm. Båda har en gedigen bakgrund som dansinstruktörer och inom tävlingsdans. Centralt i Uppsala i en egen dansstudio erbjuder Edge Dance Studios dansaktiviteter för privatpersoner, företag och föreningar samt har en tävlingsverksamhet som innebär att de arrangerar ett flertal tävlingar, bland annat SM i Hiphop 2016. Dansare från studion har representerat Sverige i flera internationella danstävlingar. Edge Dance Studios är medlemmar i Sveriges Dansorganisation. Mer info hittar du på www.edgedance.se

Taggar:

Snabbfakta