Edge Entertainment tar hem hyllade Disorder

Report this content

Edge Entertainment avslutar Cannes med att köpa rättigheterna till Disorder av Alice Wincour. Disorder har tävlat i Un Certain Regard på Cannes filmfestival

Disorder (Maryland)

Regisserad av Alice Wincour. Vincent, en fransk ex-soldat med PTSD anställs av en rik libanesisk affärsman för att skydda hans fru och barn när han är på resa. Trots det uppenbara lugnet i Villa Maryland uppfattar Vincent ett yttre hot. Matthias Schoenaerts (Rust and Bone, The Drop, Bullhead) och Diane Kruger (Inglourious Basterds, National Treasure) har huvudrollerna i denna fängslande och tankeväckande thriller från en spännande regissör. Filmen har fransk biopremiär i november och IFC har köpt in rättigheterna för USA.

Edge Entertainment har köpt rättigheterna för Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island.

Svensk premiär: Vintern 2015/16

Under Cannes fimfestival har Edge Entertainment även köpt in Valley of Love av Guillaume Nicloux med Isabelle Hupert och Gerard Depardieu i huvudrollerna och dokumentären Palio av Cosima Spender.

För mer information kontakta: Jonna Cornell
Mail: press@edgeentertainment.se

Edge Entertainment är ett nytt, fristående bolag som köper in och distribuerar film i Sverige och de övriga nordiska länderna med fokus på kvalitetsfilm för filmälskare.
Edge Entertainment – Movies that matter