• Edgeware/

För nionde året: Edgeware presenterar nyheter på NAB Show 2018, Nordamerikas största mässa inom TV & Video

NAB Show är Edgewares viktigaste mässa i Nordamerika för att möta kunder och partner från USA samt Latinamerika. På årets mässa medverkar Edgeware med monter samt lokal och internationell personal. En rad produktnyheter presenteras, exempelvis en ny produkt för personanpassad TV-reklam Edgeware Ad Enabler, en uppdaterad version av Edgeware CDN Selector samt piratskydd med Edgeware TV Watermarker.

Mässan arrangeras av branschorganet NAB, National Association of Broadcasters, på Las Vegas Convention Center och samlar TV- och innehållsindustrins ledande aktörer och deras kunder. Edgeware har varit med på mässan sedan 2007 och den är tillsammans med IBC och BroadcastAsia Edgewares viktigaste mässor.

På NAB Show 2018 kan vi presentera hela vår produktportfölj och tillsammans med kunder och prospekts djukdyka i demonstrationer och gemensamma möjligheter. Det är en värdefull möjlighet att presentera nyheter men också att plocka upp trender i utvecklingens framkant. Mässan är vårt viktigaste kundevent i Nordamerika och 2018 är vi laddade med vår hittills starkaste produktportfölj, berättar Karl Thedéen, VD Edgeware.

Bland nyheterna finns Edgewares helt nyutvecklade produkt för personanpassad reklam, Edgeware Ad Enabler som gör det möjligt att inkludera reklam i program med exakthet, vilket adderar reklamprecision mellan program och annonsmaterial. Vidare så presenteras Edgewares uppgraderade CDN Selector som utvecklat stöd för alla ledande CDN-leverantörer, såsom Akamai, Level3 och Amazon Web Services och är designad för att enkelt kunna konfigureras för nya CDN-leverantörer. Ad Enabler, CDN Selector och TV Watermarker är alla mjukvaruprodukter som kan köras på standard-hårdvara i datacenter, och presenteras för första gången på NAB Show.

Johan Bolin, produktchef, kommenterar uppgraderingen av Edgeware CDN Selector.

Genom att integrera vår leveransplattform med existerande CDN-tjänster ger vi innehållsägare det bästa av två världar. De kan dels leverera majoriteten av sitt innehåll via sitt eget TV CDN, med lägre kostnad och högre kontroll och tillförlitlighet, samtidigt som de använder CDN-tjänster för att nå kunder utanför sina hemmamarknader samt hantera kapacitetstoppar, säger Johan Bolin.

På NAB presenteras även en unik studie om utvecklingen inom stöld av TV- och videoinnehåll och hur det kan minskas med Edgewares prisvinnande produkt Edgeware TV Watermarker som också kommer att demonstreras i montern.

7-12 april i Las Vegas. Edgeware finns i monter SU10201CM. www.nabshow.com

Presskontakt: Olof Engvall, +46 736-612043. olof.engvall@edgeware.tv

OM EDGEWARE Edgeware erbjuder ledande operatörer och innehållsleverantörer produkter som möjliggör distribution av moderna TV- och videotjänster i stor skala till låga kostnader. Edgewares unika teknologi ger innehållsleverantörerna kontroll och information om användarbeteende samtidigt som deras kunder får fantastiska tittarupplevelser. Edgeware nådde under 2017 en omsättning på 237 miljoner kronor. Edgeware har huvudkontor i Stockholm samt dotterbolag i USA och kontor i Hong Kong och Mexiko. Dessutom har Edgeware säljare och tekniskt säljstöd på flera platser i Europa, Asien och Nord- och Latinamerika. För mer information besök https://corporate.edgeware.tv

Citat

Mässan är vårt viktigaste kundevent i Nordamerika och 2018 är vi laddade med vår hittills starkaste produktportfölj.
Karl Thedéen, VD Edgeware