Inbjudan till presentation av Edgewares bokslutsrapport för 2017

Den 12 februari klockan 07.30 publiceras Edgewares rapport för det fjärde kvartalet och bokslutsrapport för 2017. Klockan 10.00 samma dag håller bolaget en webbsänd telefonkonferens där VD och koncernchef Joachim Roos presenterar rapporten tillsammans med CFO Steeve Fuhr.

Efter presentationen följer en frågestund. Presentationen sker på engelska och går att följa på webben eller via telefon.

De som vill delta i telefonkonferensen i samband med presentationen ringer in på tel 0856642697.

Det går också att följa och lyssna på presentationen och konferensen på följande webblänk:

Presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt innan konferensen börjar på Edgewares webbsida via: https://corporate.edgeware.tv/sv/sektion/investerare/.

Här kommer det också vara möjligt att se den inspelade versionen av webbsändningen i efterhand.

Contact : Gunilla Wikman Öhman, Investor Relations Manager

Tel: +46707638125, E-mail: gunilla.wikman@edgeware.tv

Edgeware erbjuder ledande operatörer och innehållsleverantörer produkter som möjliggör distribution av moderna TV- och videotjänster i stor skala till låga kostnader. Edgewares unika teknologi ger innehållsleverantörerna kontroll och information om användarbeteende samtidigt som deras kunder får fantastiska tittarupplevelser. Edgeware har de senaste åren haft en snabb tillväxt och bolaget nådde under 2016 en omsättning på 252 miljoner kronor.

Edgeware har huvudkontor i Stockholm samt dotterbolag i USA och kontor i Hong Kong och Mexiko.

Dessutom har Edgeware säljare och tekniskt säljstöd på flera platser i Europa, Asien och Nord- och Latinamerika. För mer information besök https://corporate.edgeware.tv.

Om oss

Edgeware är ett globalt, högteknologiskt företag som utvecklar och erbjuder produkter som möjliggör högkvalitativ streaming av TV och video. Edgewares lösningar säljs huvudsakligen till telekom- och kabeloperatörer samt till TV-och programföretag som vill göra TV- och videoinnehåll tillgängligt för sina tittare på ett skalbart, säkert och kostnadseffektivt sätt. Edgeware har huvudkontor i Stockholm, ett dotterbolag i USA och kontor i Hong Kong. Edgeware har också personal i Belgien, Brasilien, Nederländerna, Singapore, Mexiko, Spanien, Schweiz, Storbritannien samt Tyskland. Edgeware har sedan starten 2004 vuxit med cirka 40 procent per år och nådde under 2016 en omsättning på 252 miljoner kronor. För mer information, besök www.edgeware.tv.