Inbjudan till presentation av Edgewares fjärde kvartal och bokslut 2016

Den 20 februari klockan 07.30 publiceras Edgewares rapport för det fjärde kvartalet 2016. Klockan 09.00 samma dag håller bolaget en webbsänd telefonkonferens där VD och koncernchef Joachim Roos presenterar rapporten tillsammans med CFO Steeve Fuhr.

Presentationen sker på engelska och går att följa på webben eller via telefon. Frågor kan ställas muntligen via telefonkonferensen eller skriftligen via webbsändningen.

För att delta i konferensen ringer du in på något av nedanstående nummer innan konferensen börjar:

SE: +46856642690

UK: +44 2030089801

Du kan följa presentationen och konferensen på följande webblänk:

Presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt innan konferensen börjar på Edgewares webbsida via: https://corporate.edgeware.tv/en/section/investors/

Här kommer det också vara möjligt att se den inspelade versionen av webbsändningen i efterhand.

Kontakt:                       Gunilla Wikman, Investor Relations Manager

Tel: +46707638125, E-mail: gunilla.wikman@edgeware.tv

Edgeware är ett globalt, högteknologiskt företag som utvecklar och erbjuder produkter som möjliggör högkvalitativ streaming av TV och video. Edgewares lösningar säljs huvudsakligen till telekom- och kabeloperatörer samt till TV-bolag och innehållsägare som vill göra TV- och videoinnehåll tillgängligt för sina tittare på ett skalbart, säkert och kostnadseffektivt sätt.

Edgeware har huvudkontor i Stockholm, ett dotterbolag i USA och kontor i Hong Kong samt Mexiko. Edgeware har också personal i Belgien, Brasilien, Nederländerna, Singapore, Spanien, Storbritannien samt Tyskland. Edgeware har sedan starten 2004 vuxit med cirka 40 procent per år och nådde under 2015 en omsättning på 204 miljoner kronor. För mer information, besök www.edgeware.tv.