Svevia handlar kommunikationstjänster från Editakoncernen

Editakoncernens dotterbolag Edita Västra Aros, BrandSystems och JG Communication har vunnit Svevias upphandling av kommunikationstjänster. Systerbolagen kompletterande tjänsteutbud ger kunden en helhetslösning.

- Vi sökte en leverantör som kunde erbjuda en smidig och effektiv hantering av både digitalt och fysiskt material. Vi gillade MRM system bäst. Det var en styrka att systemet fanns inom en koncern som också kunde erbjuda grafisk kompetens, tryck och lagertjänster. Att vi valde JG Communication till vår kundtidning beror helt enkelt på att de hade det bästa erbjudandet för tidningsproduktionen, säger Annika Enström, Informatör och grafiskt ansvarig på Svevia.

I upphandlingen ingick bland annat ett MRM system (Marketing Resource Management), tryck och distribution och produktion av kund- och personaltidning. Denna mix av kommunikationstjänster matchades bäst av Edita-koncernens svenska dotterföretag BrandSystems, Edita Västra Aros och JG Communication.

Med MRM systemets orderhantering får Svevia en gemensam plattform och en sammanhållen logistik för sina trycksaker. Avtalet innebär också att Svevia får en effektiv process för att skapa standardiserade produkter som löpande annonser, produkt- och referensblad kompletterat med övriga grafiska tjänster.

BrandSystems tillhandhåller ett MRM system med bland annat mediabank samt orderhantering med mallar för trycksaksproduktionen medan Edita Västra Aros kommer att arbeta med produktion och utveckla processerna för hantering av Svevias tryckproduktioner. JG Communication producerar Svevias kundtidning På Väg som kommer ut sex gånger per år, samt personaltidningen.

Edita Västra Aros är ett tryckeri som bidrar till att säkerställa Svevias grafiska profil genom att ständigt förbättra och effektivisera processerna för att leverera med hög kvalitet och med konsekvens i produktionen. Dessutom bidrar man till Svevias miljöprofil genom att man är ledande inom branschen med sitt arbete med att minimera miljöpåverkan av sin verksamhet.

BrandSystems är det ledande företaget inom MRM (Marketing Resource Management) i Norden. Systemet stöder planering, produktion, genomförande och analys av allt från marknadsaktiviteter till tryckprocesser. En av modulerna är en mediabank för att effektivt hantera och få enhetlighet i bildspråket i marknadskommunikationen

JG Communication hjälper kunder att skapa en relevant dialog med relevanta målgrupper med de medel de är experter på: ord, ljud och bild. Förutom en lång erfarenhet av tidningsproduktion, vilket bland annat resulterat i flera Guldblad i årets tävling, har de bred kompetens inom webb, sociala medier, film och grafisk formgivning.

Svevia är Sveriges ledande driftentreprenör och det fjärde största väg- och anläggningsföretaget i landet med 2800 medarbetare. Svevia utför nybyggnationer samt sköter drift, service och underhåll av Sveriges vägar och annan infrastruktur.

För mer information kontakta:

Håkan Sjöberg, BrandSystems Tel: 073 506 34 31 E-mail: hakan.sjoberg@brandsystems.com

Jacob Fischerström Västra Aros Tel: 08-508 828 52, E-mail: jacob.fischerstrom@edita.se

Alexandra Carmback, JG Communication Tel: 08-588 33022, E-mail: alexandra.carmback@jgcommunication.se

Edita Västra Arons in går i Editakoncernen, den ledande Nordiska leverantören av kommunikationstjänster. Editas kreativa lösningar ökar relevansen och effektiviteten av kundernas kommunikation, samt förenklar hanteringen. Edita har omkring 1000 kommunikationsexperter i Finland, Sverige, Ukraina och Indien. www.edita.se, www.edita.fi

Taggar: