Apoteksgruppen väljer editK

Efter byråpitch väljer Apoteksgruppen editK som PR-partner. Uppdraget innebär bland annat att stärka Apoteksgruppen som varumärke.

— Det händer spännande saker inom apoteksbranschen i allmänhet och hos Apoteksgruppen i synnerhet. På editK har vi sedan start arbetat inom hälsosegmentet och har både kompetens och engagemang i frågorna. Därför känns det här samarbetet extra roligt, säger Edit Künstlicher, vd på editK.

Arbetet inleddes redan i början av mars.

— Vi tror att den energi och engagemang byrån visat i sina kontakter med oss kommer att leda till kreativa kommunikationslösningar, som hjälper oss att förtydliga vårt varumärke, säger Maria Mårfält, kommunikationschef på Apoteksgruppen.

Apoteksgruppen består av 180 apotek med spridning över hela landet. Apoteken drivs av lokala egenföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar de personliga och inspirerande apotek.

För information kontakta:
Edit Künstlicher, vd editK, 070-818 57 00, edit@editk.se eller Maria Mårfält, kommunikationschef på Apoteksgruppen, 070-233 48 08, maria.marfalt@apoteksgruppen.se.

editK är en PR-byrå som arbetar långsiktigt med varumärken inom retail, hälsa, litteratur, hållbarhet och med expertis inom personal branding. Byrån grundades 2013 av medieentreprenören Edit Künstlicher och har kontor i Stockholm. Bland kunderna finns bl.a: Apoteksgruppen, Bonniers Bokklubbar, Liber, Moonsun Organic of Sweden, Printz Publishing, Rosenrummet, Tomorro’ och profiler som Terese Alvén och Jessica Frej.

Efter byråpitch väljer Apoteksgruppen PR-byrån editK som PR-partner. Uppdraget innebär bland annat att stärka Apoteksgruppen som varumärke.

Det händer spännande saker inom apoteksbranschen i allmänhet och hos Apoteksgruppen i synnerhet. På editK har vi sedan start arbetat inom hälsosegmentet och har både kompetens och engagemang i frågorna. Därför känns det här samarbetet extra roligt.
Edit Künstlicher, vd på editK.
Vi tror att den energi och engagemang byrån visat i sina kontakter med oss kommer att leda till kreativa kommunikationslösningar, som hjälper oss att förtydliga vårt varumärke.
Maria Mårfält, kommunikationschef på Apoteksgruppen.