editK breddar sitt erbjudande och startar agentur för personliga varumärken

Sedan starten 2013 har pr-byrån editK byggt och strategiskt utvecklat varumärken på svenska marknaden. Nu bryter byrån loss den del som hanterar personliga varumärken och lanserar InfluencersAgency.

InfluencersAgency är en fullservicebyrå som jobbar långsiktigt med personliga varumärken. Erbjudandet innefattar ett helhetsgrepp om både varumärkesbyggande strategi och aktiviteter samt kommersiella samarbeten.

- Som influencer står man väldigt ensam i sitt varumärkesarbete och alla beslut det medför. Vi ser ett stort behov av ett långsiktigt varumärkestänk hos influencers idag, säger grundaren och vd:n Edit Künstlicher. Vi har jobbat med och företrätt profiler sedan editK startade 2013, nu har den nischen vuxit och kräver en tydligare byråstruktur. Därför utökar vi vårt erbjudande och sätter en agentur för personliga varumärken på den svenska marknaden.

Personliga varumärken är idag en allt viktigare ingrediens i konsumentens beslutsfattande, något som fler företag förstått och tar fasta på. Men för att behålla trovärdigheten och fortsätta bygga sitt personliga varumärke krävs en väl genomarbetad och långsiktig strategi.

- Vi har identifierat ett behov på marknaden av en agentur som erbjuder en helhetslösning för personliga varumärken och det visade sig snabbt att vi är rätt ute, säger Edit.Vi har signerat flera nya profiler under hösten och fler namn är på ingång.

För mer information besök gärna influencersagency.se eller kontakta Edit Künstlicher, grundare editK och InfluencersAgency på mobil: 070-818 57 00 eller mail: edit@editk.se.

Om oss

editK är PR-byrån som arbetar långsiktigt med varumärken inom livsstil, hälsa, litteratur, entreprenörskap och hållbarhet. Sedan 2017 är InfluencersAgency, en del av editK. InfluencersAgency är en agentur för personliga varumärken med fokus på plattformsbygge och kommersiella samarbeten för profiler verksamma inom litteratur, näringsliv, media, hälsa och mat.

Som influencer står man väldigt ensam i sitt varumärkesarbete och alla beslut det medför. Vi ser ett stort behov av ett långsiktigt varumärkestänk hos influencers idag. Vi har jobbat med och företrätt profiler sedan editK startade 2013, nu har den nischen vuxit och kräver en tydligare byråstruktur. Därför utökar vi vårt erbjudande och sätter en agentur för personliga varumärken på den svenska marknaden.
säger grundaren och vd:n Edit Künstlicher
Vi har identifierat ett behov på marknaden av en agentur som erbjuder en helhetslösning för personliga varumärken och det visade sig snabbt att vi är rätt ute. Vi har signerat flera nya profiler under hösten och fler namn är på ingång.
säger Edit.