editK växlar upp

PR-byrån editK fortsätter att växa när bolaget nu förstärkts med ytterligare två konsulter och flera nya kunder.

Från vänster: Hanna Lundström, Emelie Engström, Edit Künstlicher, Alicia Olsson och Terri Herrera.
Foto: Lina Eidenberg Adamo

I mitten av mars offentliggjorde editK två nya kundsamarbeten – dels med koncernen Apoteksgruppen, dels med Ledarstudion. I april knöt byrån till sig ytterligare två långsiktiga varumärkessamarbeten med Fliplife och deckarförfattaren Christina Granbom.

Vi är inne i en expansiv fas och under våren har vi fått in en ny helårskund varannan vecka , säger Edit Künstlicher, företagets vd och grundare . Den trenden ser inte ut att mattas av . Därför har vi utökat byrån med två nya medarbetare på en gång. Både är riktiga superstars som kompletterar varandra perfekt.

I mars utökades teamet på editK med Hanna Lundström i rollen som junior projektledare. Hanna har en kandidatexamen från Handelshögskolan och är utöver det kulturvetare. Hon började hos editK som trainee, där hennes driv och engagemang gjorde henne oumbärlig för byrån.

Det kändes så klart fantastiskt att få erbjudande om att stanna. Jag ser verkligen fram emot att få fortsätta utvecklas tillsammans med det här teamet , säger Hanna.

Byråns senaste rekrytering heter Emelie Engström och kommer närmast från PR- byrån Mandel. Hon kliver in på editK i rollen som PR-konsult.

Det känns så roligt att bli en del av editK. Jag har länge följt byråns arbete och ser fram emot att fortsätta driva bolaget framåt , säger Emelie, som är anställd på byrån sedan mitten av april.

För mer information kontakta gärna: Edit Künstlicher, vd editK på mobil: 070-818 57 00 eller mail: edit@editk.se.

editK är en PR-byrå som arbetar långsiktigt med varumärken inom retail, hälsa, litteratur, hållbarhet och med expertis inom personal branding. Byrån grundades 2013 av medieentreprenören Edit Künstlicher och har kontor i Stockholm. Bland kunderna finns Apoteksgruppen, Bonniers Bokklubbar, Fliplife, Ledarstudion, Liber, Moonsun Organic of Sweden, Printz Publishing, Rosenrummet, Tomorro’ och profiler som Terese Alvén, Jessica Frej, Christina Granbom och Anette Rosvall.

Om oss

editK är en PR-byrå som arbetar långsiktigt med varumärken inom retail, hälsa, litteratur, hållbarhet och med expertis inom personal branding. Byrån grundades 2013 av medieentreprenören Edit Künstlicher och har kontor i Stockholm. Bland kunderna finns Apoteksgruppen, Bonniers Bokklubbar, Fontana, Fliplife of Sweden, Gran Canarias turistråd, Ledarstudion, Moonsun Organic of Sweden, Rosenrummet och Tomorro’.

Vi är inne i en expansiv fas och under våren har vi fått in en ny helårskund varannan vecka.Den trenden ser inte ut att mattas av. Därför har vi utökat byrån med två nya medarbetare på en gång. Både är riktiga superstars som kompletterar varandra perfekt.
Edit Künstlicher, företagets vd och grundare
Det kändes så klart fantastiskt att få erbjudande om att stanna. Jag ser verkligen fram emot att få fortsätta utvecklas tillsammans med det här teamet.
Hanna
Det känns så roligt att bli en del av editK. Jag har länge följt byråns arbete och ser fram emot att fortsätta driva bolaget framåt.
Emelie