Långivaren DBT väljer editK som PR-partner

Den svenska långivaren DBT erbjuder lån till etablerade tillväxtbolag. Bakom bolaget står entreprenörerna Alexis Kopylov och Jonas Engwall. Nu vill bolaget nå ut till fler företag som är behov av tillväxtkapital och väljer editK för en långsiktig PR-satsning.

Från vänster: Edit Künstlicher, Jonas Engwall, Ulrika Valassi och Alexis Kopylov. Foto: Karina Ljungdahl

editK utmärker sig genom sin bredd, sin professionalism och sin passion för att möta sina kunders behov. Vi delar samma syn på styrkan och värdet i Sveriges tillväxtbolag. Vi ser fram emot att få ta del av editK:s långa erfarenhet av att arbeta med ägarledda bolag. Genom samarbetet kommer vi att nå ut till fler företag och entreprenörer, och bidra till deras tillväxt, säger Alexis Kopylov, vd för DBT.

Entreprenörskap är någonting som genomlyser arbetet hos oss på editK. Att få möjligheten att jobba direkt med ägarna är en enorm ynnest. Företag behöver kapital för att växa, i rätt tid. Därför känns det extra roligt att få välkomna DBT som ny kund och visa upp vår bredd på byrån, säger Edit Künstlicher, grundare och vd för editK.

För mer information kontakta gärna: Edit Künstlicher, vd för editK på mobil: 070-818 57 00 eller mail: edit@editk.se

editK är PR-byrån som arbetar långsiktigt med varumärken inom livsstil, hälsa, litteratur, entreprenörskap och hållbarhet. Bland kunderna finns bl.a: Apoteksgruppen, Axiell, Bonniers Bokklubbar, Fontana, Moonsun Organic of Sweden och Fliplife of Sweden. Sedan 2017 är InfluencersAgency, en del av editK. InfluencersAgency är en agentur för personliga varumärken med fokus på plattformsbygge och kommersiella samarbeten för profiler verksamma inom bla litteratur, näringsliv, media, hälsa och mat.

Alexis Kopylov, vd för DBT
Entreprenörskap är någonting som genomlyser arbetet hos oss på editK. Att få möjligheten att jobba direkt med ägarna är en enorm ynnest. Företag behöver kapital för att växa, i rätt tid. Därför känns det extra roligt att få välkomna DBT som ny kund och visa upp vår bredd på byrån
Edit Künstlicher, grundare och vd för editK