Liber inleder samarbete med PR-byrån editK

Liber väljer editK som PR-byrå för managementlitteratur på den svenska marknaden. Uppdraget handlar om att stärka varumärket genom strategisk och operationell PR för förlagets satsning på högskole- och affärslitteratur.

– Liber är ett av Nordens största förlag och en stark symbol för lärande. Libers managementlitteratur är något som jag själv gärna läser och tittar efter i nätbokhandeln. Vi kommer arbeta med att lyfta fram förlagets bredd inom managementlitteratur och dess författare, säger Edit Künstlicher.

Vi valde editK för det engagemang de visade för uppdraget, de kreativa lösningarna och den strategiska kompetensen som byrån har. Vårt nya fokus på managementlitteratur kräver att vi tar kommunikationsarbetet till nya nivåer. editK är en tydlig samarbetspartner på den resan och vi ser fram emot att få arbeta ihop, säger Peter Söderholm förlagschef på Liber.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Edit Künstlicher, vd och grundare editK mobil: 070-818 57 00, mail: edit@editk.se
Peter Söderholm, förlagschef Högskola och professionella, mobil 073-035 40 59, mail: peter.soderholm@liber.se

Liber är ett av Nordens största förlag med en omsättning på 393 miljoner kronor och 119 medarbetare. Liber AB utvecklar, förädlar och distribuerar läromedel, e-läromedel, kurslitteratur och facklitteratur i syfte att på bästa sätt stödja den lärande individen i skolan, högskolan och yrkeslivet. Läs mer på www.liber.se

EditK är en PR- och kommunikationsbyrå och arbetar med varumärken inom hälsa, kost, hållbarhet, media- och förlagsbranschen. Byrån grundades 2013 av medieentreprenören Edit Künstlicher och har kontor i Stockholm. Byrån arbetar med kreativa lösningar inom traditionell PR, event, sociala- och digitala medier.  Bland kunderna finns bla: Årstiderna, kostprofilen Ulrika Davidsson, Printz Publishing, Gabriel Forss, Tomorro’ och Liber. Läs mer på www.editk.se

Liber väljer EditK som PR-byrå för managementlitteratur på den svenska marknaden.

Vi valde EditK för det engagemang de visade för uppdraget, de kreativa lösningarna och den strategiska kompetensen som byrån har. Vårt nya fokus på managementlitteratur kräver att vi tar kommunikationsarbetet till nya nivåer. EditK är en tydlig samarbetspartner på den resan och vi ser fram emot att få arbeta ihop
Peter Söderholm, förlagschef Högskola och professionella, Liber
Edit Künstlicher, grundare EditK