Printz Publishing väljer editK som PR-partner

Kommunikationsbyrån editK inleder under augusti månad ett långsiktigt samarbete med förlaget Printz Publishing. Samarbetet innebär övergripande PR-strategi och pressbearbetning för förlagets nya titlar 2014/2015.

”–Printz Publishing är ett spännande ungt förlag med flera bästsäljande författare under sitt tak. Förlagsbranschen genomgår just nu en stor förändring och vi kommer kunna bidra med både vår erfarenhet från andra branscher och hitta intressanta synergier i vår befintliga portfölj”, säger editK:s vd Edit Künstlicher

"– Vi på Printz Publishing tar nu, för oss, nästa naturliga steg i utvecklingen mot ett feelgoodimperium! Genom samarbetet med editK kommer våra titlar att få mer exponering och våra fantastiska författare placeras rätt på sina respektive arenor”, säger Anna Levahn, marknadschef på Printz Publishing.

För mer information kontakta gärna Edit Künstlicher, vd editK tel: +46 70 818 57 00 eller Anna Levahn, marknadschef på Printz Publishing tel: +46 72 319 89 00

Printz Publishing är ett förlag som ger ut svenska och utländska skönlitterära- och fackböcker. Journalisten Pia Printz startade förlaget 2010 och ett år senare blev kulturskolechefen Anna Levahn delägare. Tanken med förlaget var att bredda marknaden inom genren de saknade i bokhandeln - intelligent underhållning. Förlaget ger ut översättningar av några av Storbritanniens största författare och bland böckerna finns succéromanerna ”En Dag” av David Nicholls och ”Livet efter dig” av Jojo Moyes. Sedan start har de gett ut böcker av mer än 20 olika författare.

PR- och kommunikationsbyrån EditK hjälper kunder med kommunikationslösningar och varumärkesstrategier. Alltid med ett starkt personligt engagemang och med ett långsiktigt fokus. Med ett brett nätverk inom hållbarhet, mat, hälsa, nöjen, handel och personlig pr, erbjuder EditK helhetslösningar inom pr och kommunikation - från sökord till TV-produktion. Byrån grundades januari 2013 av Edit Künstlicher och har idag tre anställda. Bland kunderna finns varumärken som Årstiderna, Ulrika Davidsson, Gabriel Forss, Anette Rosvall, Sobea, CapeYoga, Sjö&Hav och Printz Publishing.

Kommunikationsbyrån EditK inleder under augusti månad ett långsiktigt samarbete med förlaget Printz Publishing. Samarbetet innebär övergripande PR-strategi och pressbearbetning för förlagets nya titlar 2014/2015.

Edit Künstlicher, vd EditK
Vi på Printz Publishing tar nu, för oss, nästa naturliga steg i utvecklingen mot ett feelgoodimperium! Genom samarbetet med EditK kommer våra titlar att få mer exponering och våra fantastiska författare placeras rätt på sina respektive arenor
Anna Levahn, marknadschef Printz Publishing