Gör julen till en smakupplevelse utöver det vanliga

Report this content

Drambuie är en värmande dryck med kryddig örtsmak med toner av nejlika och honung, som passar perfekt till mysiga vinterkvällar. Den uppskattas av alla och är huvudingrediensen i årets juldrink, Drambuie Hot Apple Toddy. Lagom till vintern lanseras även en nydesignad förpackning i begränsad upplaga.

Drambuie är en smakupplevelse utöver det vanliga. Den guldfärgade likören består av skotsk whisky som har smaksatts med en hemlig blandning av ljunghonung och örter. Receptet är i princip oförändrat sedan Drambuie först tillverkades för över 250 år sedan. Nu lanseras Drambuie i en ny presentförpackning i begränsad upplaga på 6000 exemplar. Det är den perfekta julklappen eller gå-bort-presenten för julens alla festligheter.

Drambuies tips till vinterns alla fester:

DRAMBUIE HOT APPLE TODDY
1 del Drambuie
3 delar varm äppeljuice
Pressa i juicen från en citronklyfta, tillsätt en hel kanelstång och servera i kaffeglas.

Pris: 70 cl 319:- / 35 cl 174:-
Artikelnummer: 700
Alkoholhalt: 40%
Smaknoter: Drambuie har en söt, balanserad, eldig och mycket kryddig örtsmak med inslag av vanilj. Doft av balanserad, kryddig sötma med inslag av vanilj och honung.

Den nya Drambuie presentförpackningen kommer att finnas i begränsad upplaga på Systembolaget från och med november 2012.

För smakprov:
Helena Björklund