Effnet genomför split med villkor 5:1

Effnet genomför split med villkor 5:1 Styrelsen i Effnet Group AB (publ) har idag beslutat om uppdelning av aktie ("split") med villkoret fem nya aktier för varje gammal aktie (5:1) innebärande att antalet aktier ökar från 1 842 181 till 9 210 905. Aktiens nominella belopp ändras från 1,25 kr till 0,25 kr. Första handelsdag på Nya Marknaden vid Stockholms Fondbörs efter split är den 10 november 1999. Avstämningsdag är fredagen den 12 november 1999. För vidare information, vänligen kontakta VD för Effnet Group AB (publ) Tomas Althén, 0708-15 16 15 eller Finanschef Lars Lundeborg, 0708-99 86 03. Effnets affärsidé är att utveckla och marknadsföra nätverksprodukter och nätverksteknologier som kännetecknas av hög effektivitet och säkerhet. För närvarande har Effnets teknologiplattform utmynnat i utvecklingen av två olika nätverksprodukter (routrar och brandväggar) vars syfte är att förmedla respektive filtrera information över datanätverk, exempelvis Internet eller intranet. Under 1998 har Effnet utvecklats från att vara ett renodlat utvecklingsbolag till en kommersiell aktör inom nätverksmarknaden. Bolaget går nu in i en fas där marknadsföring och försäljning står i fokus. Effnets långsiktiga mål är att bli en av världens ledande leverantörer av nätverksprodukter och teknologier. I dagsläget har Effnet ca 50 anställda på tre kontor; Stockholm, Luleå och Boston. Effnet Group noteras på Stockholms Fondbörs Nya Marknaden. Läs mer om Effnet Group AB på www.effnet.com. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/04/19991104BIT00620/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/04/19991104BIT00620/bit0002.pdf