Effnets Router On A Card nominerad som bästa nätverksprodukt

EFFNETS ROUTER-ON-A-CARD NOMINERAD SOM BÄSTA NÄTVERKSPRODUKT Effnet har, som ett av fyra företag, nominerats till BEST OF SHOW i kategorin "Bästa Nätinfrastruktur-produkt" vid den prestigefyllda datakommuni- kationsmässan, Networld+Interop. Mässan går av stapeln i Las Vegas, USA, den 10-14 maj. Kategorin i vilken bolagets produkt är nominerad täcker växlar, hubbar, routrar, brandväggar och adapters för LAN- och campusnät. Juryn består bl.a. av medarbetare från de ansedda tidningarna Data Communications och InternetWeek. "BEST OF SHOW Awards" nominerar produkter och tjänster som signifikant förbättrar teknologi inom distribuerade system, nätverk och telekommunikation. Effnets produkt, som möjliggör att integrera routingfunktionalitet i befintliga servrar, annonserades på CeBIT-mässan i Hannover under mars månad och har rönt stor uppmärksamhet i europeisk och amerikansk press. Annonsering av slutgiltig vinnare kommer att ske under mässveckan. "Vi har för närvarande en dialog med ett antal internationella aktörer om samarbete runt vår teknologi och våra produkter. Nomineringen visar dels att vi är på exakt rätt väg, dels att vår kraftfulla marknadsföringssatsning i USA givit mycket positiva resultat", säger Tomas Althén, VD för Effnet Group. Ytterligare information om mässan finns på http://www.interop.com/LasVegas/ För vidare information, vänligen kontakta VD Tomas Althén, 0708-15 16 15. Effnets affärsidé är att utveckla och marknadsföra nätverksprodukter och nätverksteknologier som kännetecknas av hög effektivitet och säkerhet. För närvarande har Effnets teknologiplattform utmynnat i utvecklingen av två olika nätverksprodukter (routrar och brandväggar) vars syfte är att förmedla respektive filtrera information över datanätverk, exempelvis Internet eller intranet. Under 1998 har Effnet utvecklats från att vara ett renodlat utvecklingsbolag till en kommersiell aktör inom nätverksmarknaden. Bolaget går nu in i en fas där marknadsföring och försäljning står i fokus. Effnets långsiktiga mål är att bli en av världens ledande leverantörer av nätverksprodukter och teknologier. I dagsläget har Effnet ca 40 anställda på tre kontor; Stockholm, Luleå och Boston. Effnet Group noteras på Stockholms Fondbörs Nya Marknaden. Läs mer om Effnet Group AB på www.effnet.com. Effnet Group AB Gustavslundsvägen 151 B 167 51 Bromma Tel: 08-564 605 50 Fax: 08-564 605 60 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/07/19990507BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/07/19990507BIT00280/bit0002.pdf