Extra bolagsstämma i Effnet Group

Extra bolagsstämma i Effnet Group AB Vid dagens extra bolagsstämma i Effnet Group AB (publ) beslutades, i enlighet med styrelsens förslag, om nedsättning av överkursfonden med 175 miljoner kronor. Beslutet villkorades av att rätten lämnar tillstånd till nedsättningen i enlighet med aktiebolagslagens regler. Om Effnet Effnet utvecklar och säljer integrerad programvara som ökar effektiviteten, hastigheten och säkerheten för IP-trafik i fasta och mobila nätverk till tillverkare av nätverksprodukter. Effnets teknik för IP packet processing möjliggör optimal prestanda. Företaget grundades av ledande forskare på området Header Compression och är verksamt i Stockholm, Sverige och Tucson, Arizona. Effnet Group AB är noterat på Nya Marknaden i Sverige (symbol: EFFN). Mer information finns på Effnets webbplats på www.effnet.com. För ytterligare information kontakta: Magnus Ryde, Styrelseordförande Effnet Group AB +1-408-262-3448, +1-408-221-8941, +46-(0)70-222 0611 Göran E. Larsson, Vice styrelseordförande Effnet Group AB +46-(0)8-564 605 50, +46-(0)705-65 68 69 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/29/20020829BIT01150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/29/20020829BIT01150/wkr0002.pdf