Marika Philipson CFO och Vice VD

MARIKA PHILIPSON CFO OCH VICE VD Marika Philipson har utsetts till CFO och vice VD för Effnet Group AB. Marika Philipson har sedan i oktober fungerat som tillförordnad CFO för Effnet. Marika Philipson kommer närmast från Skyways där hon var Vice President Finance and Administration. Dessförinnan var hon CFO för Solitair Kapital AB och controller för Inter Forward GmbH i Tyskland. "Vi är mycket nöjda med att ha lyckats rekrytera Marika till posten som vice VD och CFO. Marikas erfarenhet från etablerade, internationellt orienterade företag innebär en väsentlig förstärkning av Effnets ledning", säger Effnets styrelseordförande Norman Rasmussen. Marika kommer att vara stationerad vid Effnets kontor i Stockholm. Om Effnet Effnet förnyar och licensierar prisbelönade nyckelteknologier som löser problem med datahastigheter, effektivitet och säkerhetsutmaningar för IP- nätverk och IT-säkerhet. Effnets modulära teknologi för IP- paketbearbetning, EffnetEdgetm Toolkit, liksom företagets lösning för brandväggs- och routerteknologi för tillverkare av hårdvara, ger optimal prestanda. Det helägda dotterbolaget Wkit Security erbjuder teknologier för datakryptering och kopieringsskydd tillsammans med säkerhetsöversyn för offentliga och privata företag. Företaget har över 75 anställda och kontor i Stockholm, Luleå, Håverud samt Silicon Valley i Kalifornien. Effnet-gruppens aktier omsätts på Nya Marknaden (EFFN). Läs mer om Effnet på www.effnet.com och om Wkit på www.wkit.com. Effnet, Effnets logotyp, EffnetEdge och Wkit är registrerade varumärken som tillhör Effnet AB och Effnet, Inc. Andra varumärken som nämns bör ses som tillhörande sina respektive ägare. För ytterligare information kontakta: Norman Rasmussen, Styrelseordförandetel: +46 706 73 15 24 Tony Svensson, VD tel: +46 708 33 89 40 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/23/20010223BIT00650/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/23/20010223BIT00650/bit0001.pdf