Roger Undhagen ny VD i Effnet AB

Report this content

ROGER UNDHAGEN NY VD I EFFNET AB Effnet Group AB (publ) har idag tillsatt Roger Undhagen som ny VD för Effnet AB, dotterbolag till Effnet Group AB. Roger tillträder direkt en högre post än den tidigare meddelade som marknads- och försäljningschef för Europa. Roger kommer istället ansvara för Effnets totala europeiska verksamhet. Roger Undhagen är 34 år och kommer från Cisco Systems, där han närmast arbetat som sales och marketing manager för Small-/Medium Line of Business EMEA (Europe, Middle East, Africa, Australia). Redan som 15-åring var Roger en av grundarna till spelbolaget Target Games. Roger har varit aktiv inom databranschen sedan 1987 och bland annat arbetat som säljchef på NOKIA samt försäljningschef på Santech. 1994 blev Roger ansvarig för uppbyggnaden av Ciscos distributionskanaler i Norden. "Cisco Systems är ett fantastiskt företag som verkligen visat världen hur man kan hantera den snabba och dynamiska utvecklingen inom kommunikationsområdet. Man lämnar Cisco endast om man hittar ett bolag med minst samma potential, därför känns Effnet som ett naturligt val. Effnet har lika stor potential som Cisco och Microsoft och kommer dessutom att nå sina marknader och kunder på ett sätt som ligger i linje med Intel, fast i Effnets fall blir det "Effnet Inside" eller "Effnet on Board", säger Roger Undhagen. "Detta innebär att jag nu kan frigöra ytterligare resurser för bolagets globalisering och vår plan att notera oss i USA. Det känns naturligtvis speciellt positivt att kunna rekrytera medarbetare från ett av världens mest framgångsrika företag, säger Tomas Althén, VD för moderbolaget Effnet Group AB och tidigare VD för Effnet AB. För vidare information, vänligen kontakta VD för Effnet Group AB (publ) Tomas Althén, 0708-15 16 15. Effnets affärsidé är att utveckla och marknadsföra nätverksprodukter och nätverksteknologier som kännetecknas av hög effektivitet och säkerhet. För närvarande har Effnets teknologiplattform utmynnat i utvecklingen av två olika nätverksprodukter (routrar och brandväggar) vars syfte är att förmedla respektive filtrera information över datanätverk, exempelvis Internet eller intranet. Under 1998 har Effnet utvecklats från att vara ett renodlat utvecklingsbolag till en kommersiell aktör inom nätverksmarknaden. Bolaget går nu in i en fas där marknadsföring och försäljning står i fokus. Effnets långsiktiga mål är att bli en av världens ledande leverantörer av nätverksprodukter och teknologier. I dagsläget har Effnet ca 50 anställda på tre kontor; Stockholm, Luleå och Boston. Effnet Group noteras på Stockholms Fondbörs Nya Marknaden. Läs mer om Effnet Group AB på www.effnet.com. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/01/19991101BIT00130/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/01/19991101BIT00130/bit0002.pdf