Välrenommerad internationell investerare in i Effnet

VÄLRENOMMERAD INTERNATIONELL INVESTERARE IN I EFFNET En mycket välrenommerad internationell institution med långsiktig strategi har förvärvat ca 5% av aktierna i Effnet Group AB (publ). Säljare är bl.a. delar av forskargruppen som startade bolaget. "Detta ser jag som ett enormt förtroendebevis från den finansiella marknaden. Att få in denna typ av ägare är exakt vad vi behöver på vår väg mot en notering i USA", säger Tomas Althén, VD för Effnet Group AB (publ). För vidare information, vänligen kontakta VD för Effnet Group AB (publ)Tomas Althén, 0708-15 16 15. Effnets affärsidé är att utveckla och marknadsföra nätverksprodukter och nätverksteknologier som kännetecknas av hög effektivitet och säkerhet. För närvarande har Effnets teknologiplattform utmynnat i utvecklingen av två olika nätverksprodukter (routrar och brandväggar) vars syfte är att förmedla respektive filtrera information över datanätverk, exempelvis Internet eller intranet. Under 1998 har Effnet utvecklats från att vara ett renodlat utvecklingsbolag till en kommersiell aktör inom nätverksmarknaden. Bolaget går nu in i en fas där marknadsföring och försäljning står i fokus. Effnets långsiktiga mål är att bli en av världens ledande leverantörer av nätverksprodukter och teknologier. I dagsläget har Effnet ca 50 anställda på tre kontor; Stockholm, Luleå och Boston. Effnet Group noteras på Stockholms Fondbörs Nya Marknaden. Läs mer om Effnet Group AB på www.effnet.com. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/05/19991105BIT00320/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/05/19991105BIT00320/bit0002.pdf