Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB (publ) utvärderar stamaktieemission

Report this content

Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB (publ), tidigare firma Effnetplattformen AB (publ), har beslutat att förbereda för en nyemission av stamaktier under 2017 i syfte att optimera bolagets kapitalstruktur, stödja bolagets fortsatta tillväxt och utveckling genom förvärv samt bredda ägarbasen, och har för denna process utsett ABG Sundal Collier och Swedbank som Joint Global Coordinators och Joint Bookrunners samt DNB Markets som Joint Bookrunner.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ilija Batljan, VD och grundare av Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB, 070 518 39 67, ilija@sbbnorden.se

Denna information är sådan information som Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 6 april 2017 kl. 08.00 CET.

Om Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB (publ)

Bolagets B-aktie handlas på Nasdaq First North (symbol SBB B). Certified Adviser är Remium Nordic AB (www.remium.com). Bolaget äger bostads- och samhällsfastigheter i hela Sverige och har som grundidé att äga och förvalta långsiktigt. Genom bolagets stora samhällsengagemang kommer kommuner och andra intressenter att finna en långsiktig samarbetspartner i bolaget. Mer information om bolaget finns på www.sbbnorden.se.