Årets Säljare till Egmont Tidskrifter

Årets annonssäljare 2012 och 2009, Daniel Hamrin lämnar tjänsten som försäljningschef på FGP Media för att ta ansvaret för creative sales på Egmont Tidskrifter. Daniel Hamrin har nästan 15 års erfarenhet av annonsförsäljning och är flerfaldigt belönad för sina arbetsinsatser. Han tillträder sin nya tjänst på Egmont Tidskrifter den 1 september.

- Det ska bli otroligt kul och spännande att börja jobba för ett av Sveriges största och mest lönsamma tidskriftsförlag och inte minst att få utveckla förlagets kreativa försäljning, säger Daniel.

Kreativa lösningar efterfrågas alltmer på annonsmarknaden och Daniels stora kontaktnät bland mediebyråerna innebär att han kommer att få en flygande start på nya jobbet.

- Vi vet att våra kunder söker kreativa lösningar i allt större grad och Daniel ska säkerställa att vi fortsätter att utveckla våra kunders affärer tillsammas med dem, säger Martin Lundmark, försäljningschef på Egmont Tidskrifter.

Frågor besvaras av:

Försäljningschef Martin Lundmark, 076-537 76 19

Daniel Hamrin, 073-940 93 04

Om oss

Egmont Publishing publicerar ett hundratal magasin och webbplatser, som Hemmets Journal, Hus & Hem, icakuriren, Kalle Anka, Vagabond, Bamse och KING Magazine. Därutöver har företaget en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter, event, e-handel och content marketing. Företaget omsätter cirka 1,1 miljarder kronor och har cirka 300 medarbetare i Sverige. Egmont är en av Nordens ledande mediekoncerner med aktiviteter i 30 länder och 6 600 medarbetare. Vi står för starkt medieinnehåll och digital innovation. Verksamheten innefattar bl.a. Nordisk Film, TV 2 i Norge, bokförlag och Egmont Publishing, som ger ut fler än 700 magasin och veckotidningar. Vi är delägare i en rad verksamheter som t.ex. Zentropa, står för försäljning av PlayStation och mycket mer. Egmont är en stiftelse som omsätter cirka 14,7 miljarder kronor och som delar ut mer än 100 miljoner kronor varje år för att bidra till att utsatta barn och ungdomar får ett bättre liv. Läs mer på www.egmont.se. EGMONTWe bring stories to life