Äventyr – ny specialtidning från resemagasinet Vagabond

Nu kommer Vagabond Äventyr - en tidning som helt fokuserar på äventyrs- och aktivitetsresor och innehåller inspirerande artiklar om bl a cykling i Vietnam, surfing i Spanien, ridning i Afrika, klättring i Iran, och vandring på Nya Zeeland och i Frankrike.

Äventyr ges ut av resemagasinet Vagabond, Sveriges största resemagasin.

– Aktivitet och äventyr hamnar allt högre upp på svenskarnas önskelista när det handlar om hur vi vill spendera våra efterlängtade semesterdagar. Vi svenskar gillar allt mer att röra på oss och prova nya saker på vår semester, säger Tobias Larsson, chefredaktör på Vagabond.

Tidningen Äventyr vänder sig både till extremsportaren som söker adrenalinkickar och till den vanliga resenären som tycker om att äta och dricka gott och men samtidigt gärna är aktiv under sin semester.

– Vi som gör Vagabond tycker att resan blir roligare och bättre om du tar dig upp från solstolen en stund. Det är för dig som känner likadant som vi gjort Vagabond Äventyr. Vi vill inspirera dig till de dagarna på året du kommer att minnas allra bäst, säger Tobias Larsson.

Vagabond Äventyr kommer ut i butik den 15 april och ligger ute i två månader. Tidningen skickas även ut till alla Vagabonds prenumeranter.

För mer information kontakta: Tobias Larsson, chefredaktör Vagabond mobil: 070-735 95 00, tobias@vagabond.se

Resemagasinet Vagabond ges ut av Egmont Publishing som publicerar ett 100-tal magasin och webbplatser för vuxna och barn i Sverige, däribland Vagabond Hemmets Journal, Kalle Anka, Bamse och KING Magazine. Därutöver har företaget en omfattande eventverksamhet. Företaget omsätter i Sverige cirka 900 MSEK och har 300 anställda. Egmont Publishing är en del av koncernen Egmont som är en av Nordens ledande mediekoncerner med aktiviteter i 30 länder och ca 6 600 medarbetare. Egmont står bl.a. bakom Nordisk Film, TV 2 i Norge, biografer, tidskriftsförlag, bokförlag, läromedelsförlag, PlayStation och en rad delägda filmbolag t.ex. Zentropa.

Tobias Larsson, chefredaktör Vagabond