Benny Rosenqvist tillbaka med succéboken Ljusfolket

Sverige främsta medium, Benny Rosenqvist, är tillbaka med en nyutgåva av succén Ljusfolket. En bok som handlar om att ge tröst – både till den som är rädd för att dö – och rädd för att leva.

2009 gav Benny Rosenqvist ut en bok som fick just titeln Ljusfolket – om mötet med dem som lever på andra sidan. De som lämnat oss och rest mot ljuset. Boken har kommit att bli en av Bennys allra mest vällästa böcker, vilket har lett till att den länge varit slutsåld i butikerna. Därför kommer den, lagom till 2017 års Bokmässa, i en ny och uppdaterad utgåva.

”Det finns ingen död”, skriver Benny i boken. ”Det finns bara en ny början. Vi mister aldrig någon. Vi ses alltid igen.” Ljusfolket är en handbok till livet efter detta. Så här skriver Benny Rosenqvist i förordet:

”Nyligen fick jag den här kommentaren från en kvinna: ’Jag får inte tag i Ljusfolket och nu undrar jag vart jag ska vända mig. Jag tänkte att alla gästerna skulle få en bok med sig hem, den dag jag blir begravd. Det skulle ge dem tröst’. Så du som sa detta – nu kommer boken att finnas igen!”

Den första utgåvan av Ljusfolket gavs ut 2009 i samarbete med journalisten Ingrid Carlqvist. Den nya versionen har uppdaterats i samarbete med Madeleine Walles, chefredaktör på tidningen Nära.

Ljusfolket är på 226 sidor, kostar cirka 179 sek och finns att köpa på DinTidning.se. Boken ges ut av Egmont Publishing AB och tidningen Nära.

För mer information vänligen kontakta,
Madeleine Walles, chefredaktör Tidningen Nära, madeleine.walles@egmont.se 070-660 96 72 eller Christina Gustafson, marknadschef Egmont Publishing, christina.gustafson@egmont.se 070-863 94 59

Benny Rosenqvist har sedan 15-årsåldern mött människor i relationskriser och guidat dem med andevärldens hjälp. Genom sin långa erfarenhet av att möta personer i kris har han fått en djup människokännedom och stor insikt i mänskliga processer som han beskriver med kärlek. Än idag håller han privata sittningar, storseanser och föreläsningar för företag och han är även tidningen NÄRAs frontfigur och skriver i Hemmets Journal och Free

Om Egmont Publishing
Egmont Publishing
publicerar ett hundratal magasin och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Kalle Anka, Vagabond, Bamse och KING Magazine. Därutöver har vi en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter, event och marknadstjänster. Omsättningen uppgår till cirka 1 miljard kronor och vi har cirka 270 medarbetare i Sverige. Egmont Publishing är en del av mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att bidra till att barn och ungdomar får ett bättre liv. Läs mer på www.egmont.se.