Blomsterglädje – ny bok om blommor i vas, kruka och rabatt

Blommor har en fantastisk förmåga att sprida glädje och lycka. Nu kommer boken ”Blomsterglädje” för alla som älskar blommor och vill skapa ett levande hem och en harmonisk trädgård.

Med den nya boken ”Blomsterglädje” har tidningen Hus & Hem och systertidningen Hus & Hem Trädgård fångat blommornas karaktärer genom årstiderna – från de första skira lökarna till sensommarens blomsterprakt.

Läsaren får konkreta tips om hur man skapar vackra rabatter i olika stilar och krukor och hur man inreder i olika stilar. Boken innehåller hundratals blombilder från olika årstider, och även enkla gör det själv-instruktioner.

Boken är tänkt som en inspirationskälla för alla passionerade blomstermänniskor, men är också perfekt för de som är ute efter lite praktiska blomsterstips.

”Blomsterglädje” är på 240 sidor och släpps i bokhandeln i slutet av mars, men finns redan idag att beställa på dintidning.se/blomstergladje.

Pressbilder finns att ladda ner från Egmonts pressrum hos Cision.

För recensionsex och mer information vänligen kontakta,
Asrun Arnthorsdottir, Egmont Publishings marknadsavdelning, asrun.arnthorsdottir@egmont.se, 076 321 88 68

Anette Sievers, redaktör Hus & Hem, anette.sievers@egmont.com, 073 093 9122

Egmont Publishing publicerar ett hundratal magasin och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Kalle Anka, Vagabond, Bamse och KING Magazine. Därutöver har företaget en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event. Företaget omsätter cirka 1,1 miljarder SEK och har cirka 300 medarbetare i Sverige. Egmont Publishing är en del av mediekoncernen och stiftelsen Egmont, som varje år delar ut mer än 100 miljoner SEK för att bidra till att barn och ungdomar får ett bättre liv.