Egmont Publishing startar nytt matmagasin

Glutenfri Matlust är matmagasinet där allt är glutenfritt och som fokuserar på en sund, hälsosam livsstil. Tidningen är fullmatad med läckra glutenfria recept, reportage och inspirerande bilder. I det första numret bjuds det på allt som har med vintern att göra – jul- och nyårsinspiration och riktiga näringsbomber.

Glutenfri Matlust vänder sig till både de som inte tål gluten och de som gör det, men som vill leva en sund livsstil och har ett intresse för ny, spännande mat.

– Vi vill inspirera till att äta näringstät mat med mycket grönt, att röra på sig och att njuta av det naturliga och goda i livet. Alla recept som tidningen bjuder på ska smaka gott, vilket inte alltid är en självklarhet i den glutenfria världen. Vi kallar det för ”den glutenfria livsstilen” och det är mer än bara glutenfria recept, säger Malin Randeniye, dietist och chefredaktör för tidningen Glutenfri Matlust.

Glutenfri Matlust bjuder också på inspirationsläsning, som bland annat krönikor, resereportage och intervjuer. I premiärnumret har tidningen träffat bakdrottningen Leila Lindholm som bjuder på lyxiga recept.

Från digitalt till print
Malin Randeniye som är grundare och chefredaktör på Glutenfri Matlust startade tidningen 2014 som ett onlinemagasin och nu släpps alltså första pappersnumret tillsammans med Egmont Publishing.

– Vi är jätteglada över att ha fått till den här satsningen tillsammans med Malin. Vi vet att det finns en stor efterfrågan på ett modernt matmagasin där allt är glutenfritt och näringsrikt, men med smaken i fokus, säger Hélène Mönnich Börjeson, ansvarig utgivare på Egmont Publishing.

Glutenfri Matlust utkommer med 4 utgåvor per år. Nr 1 finns att köpa i butik.

Högupplösta bilder laddas ner från Egmonts pressrum hos Cision.

För mer information vänligen kontakta,
Malin Randeniye, Chefredaktör på tidningen Glutenfri Matlust, Redaktionen@glutenfrimatlust.se, 070-631 48 92

Hélène Mönnich Börjeson, ansvarig utgivare, Egmont Publishing, helene@egmont.se, 0707 49 84 85

Egmont Publishing publicerar ett hundratal magasin och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Kalle Anka, Vagabond, Bamse och KING Magazine. Därutöver har företaget en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event. Företaget omsätter cirka 1,1 miljarder SEK och har cirka 300 medarbetare i Sverige. Egmont Publishing är en del av mediekoncernen och stiftelsen Egmont, som varje år delar ut mer än 100 miljoner SEK för att bidra till att barn och ungdomar får ett bättre liv.

Vi är jätteglada över att ha fått till den här satsningen tillsammans med Malin. Vi vet att det finns en stor efterfrågan på ett modernt matmagasin där allt är glutenfritt och näringsrikt, men med smaken i fokus.
Hélène Mönnich Börjeson, ansvarig utgivare på Egmont Publishing