Egmont släpper SKAM-special

Lider du också redan av abstinens? Sista avsnittet av SKAM sändes nyligen på SVT Play. Nu ger Egmont Publishings HYPE Magasin fansen chansen att gräva ner sig i en 100 sidor känslomässig hyllning till serien som har påverkat hela generationer med kärlek.

Hela HYPE Magasin är dedikerat till SKAM. En tidning av fansen. För fansen.
HYPE Magasin-redaktörerna Klara Möller Norén och Emelie Molinder har precis som en stor del av svenska folket fallit pladask för det norska tv-fenomenet.

– Vi har grinat, garvat och grämt oss i genom alla säsonger. Karaktärerna känns påtagligt närvarande i våra liv. De är ju våra vänner, kärleksobjekt och irritationsföremål. Vi lever med dem och vi känner med dem. Äkta känslor. Kanske är det därför serien nått så många människor i olika åldrar och skilda kulturer, berättar Klara Möller Norén.

I tidningen medverkar en särskild SKAM-expertpanel som sammanfattar säsong för säsong – Karin Delarvé Spongberg, 36 år, Tyra Jonsäter, 16 år, och Carl-Johan Eberstein, 70 år. SKAM-nörden Carl-Johan är kanske den som är mest knockad. Ett bevis för hur brett serien har träffat svenska folket.

I det aktuella numret medverkar även SKAM-profiler som Ida Kjellin och Anna-Karin Linder som tillsammans utgör Svenska Skampodden, och kulturjournalisten Tara Moshizi. Den senare delar med sig av sina tankar om utanförskap och avsaknaden av verkliga förebilder inom tv och film.

– Här finns något för alla SKAM-frälsta. Oavsett om du vill hänga på Noora och William på romantisk dejt i London och grotta ner dig i kärleksrelationerna. Eller bara bara vill utöka ditt norska ordförråd inför Skam-resan till Oslo, säger Emelie Molinder.

HYPE Magasin SKAM-special finns att köpa i butik och kostar cirka 129 kronor.

Bilder laddas ner från Egmont Publishings pressrum hos Cision .

För mer information vänligen kontakta,
Mikael Gauffin, Egmont Publishing,
mikael.gauffin@egmont.se , 708 63 94 40

Klara Möller Norén, redaktör HYPE Magasin, 070 461 52 05, klara.mollernoren@gmail.com

Om Egmont Publishing
Egmont Publishing
publicerar ett hundratal magasin och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Kalle Anka, Vagabond, Bamse och KING Magazine. Därutöver har vi en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter, event och marknadstjänster. Omsättningen uppgår till cirka 1 miljard kronor och vi har cirka 300 medarbetare i Sverige. Egmont Publishing är en del av mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att bidra till att barn och ungdomar får ett bättre liv.

Om oss

Egmont Publishing publicerar ett hundratal magasin och webbplatser, som Hemmets Journal, Hus & Hem, icakuriren, Kalle Anka, Vagabond, Bamse och KING Magazine. Därutöver har företaget en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter, event, e-handel och content marketing. Företaget omsätter cirka 1,1 miljarder kronor och har cirka 300 medarbetare i Sverige. Egmont är en av Nordens ledande mediekoncerner med aktiviteter i 30 länder och 6 600 medarbetare. Vi står för starkt medieinnehåll och digital innovation. Verksamheten innefattar bl.a. Nordisk Film, TV 2 i Norge, bokförlag och Egmont Publishing, som ger ut fler än 700 magasin och veckotidningar. Vi är delägare i en rad verksamheter som t.ex. Zentropa, står för försäljning av PlayStation och mycket mer. Egmont är en stiftelse som omsätter cirka 14,7 miljarder kronor och som delar ut mer än 100 miljoner kronor varje år för att bidra till att utsatta barn och ungdomar får ett bättre liv. Läs mer på www.egmont.se. EGMONTWe bring stories to life

Vi har grinat, garvat och grämt oss i genom alla säsonger. Karaktärerna känns påtagligt närvarande i våra liv. De är ju våra vänner, kärleksobjekt och irritationsföremål. Vi lever med dem och vi känner med dem. Äkta känslor. Kanske är det därför serien nått så många människor i olika åldrar och skilda kulturer.
Klara Möller Norén, redaktör Hype Magasin