Egmont Tidskrifter marknadsför nytt annonspaket med jeans för siamesiska tvillingar

Idag startar Egmont Tidskrifters kampanj för ett nytt annonspaket mot män. Paketet når 30 000 trendsättande män som varje vecka besökare Manolo.se och Kingmagazine.se.

Kampanjen för Egmont Tidskrifters nya annonsapaket mot män består av flera delar, av vilka åtminstone en kommer att väcka uppseende och locka till skratt hos kunder och medierådgivare, tror annonschef Regina Pettersson:

– 50 av våra största kunder får två par jeans från Svensson Jeans som är hopsydda vid midjan och knäet. Jeansen symboliserar den nya förbindelsen mellan Manolo.se och Kingmagazine.se. Jeansen skickas ut i paket under dagen idag.

Förutom de hopsydda jeansen innehåller kampanjen annonser i branschpress, även dessa publiceras med start idag. The Fan Club står bakom kampanjens utformning.

– Det här annonspaketet hjälper annonsörerna att nå de mest modemedvetna och trendsättande männen på nätet, en målgrupp som tycker att det yttre är viktigt och är beredda att satsa mycket pengar på sin stil, säger Regina Pettersson. Vi ser mycket fram emot att få komma ut och presentera detta för kunder och medierådgivare!

För ytterligare information kontakta:
Regina Pettersson, annonschef Egmont Tidskrifter, 0768-43 10 20, regina.pettersson@egmont.se

Om oss

Egmont Publishing publicerar ett hundratal magasin och webbplatser, som Hemmets Journal, Hus & Hem, icakuriren, Kalle Anka, Vagabond, Bamse och KING Magazine. Därutöver har företaget en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter, event, e-handel och content marketing. Företaget omsätter cirka 1,1 miljarder kronor och har cirka 300 medarbetare i Sverige. Egmont är en av Nordens ledande mediekoncerner med aktiviteter i 30 länder och 6 600 medarbetare. Vi står för starkt medieinnehåll och digital innovation. Verksamheten innefattar bl.a. Nordisk Film, TV 2 i Norge, bokförlag och Egmont Publishing, som ger ut fler än 700 magasin och veckotidningar. Vi är delägare i en rad verksamheter som t.ex. Zentropa, står för försäljning av PlayStation och mycket mer. Egmont är en stiftelse som omsätter cirka 14,7 miljarder kronor och som delar ut mer än 100 miljoner kronor varje år för att bidra till att utsatta barn och ungdomar får ett bättre liv. Läs mer på www.egmont.se. EGMONTWe bring stories to life