Fyra nya vinnare i Business Travel Award

-        Nytt för i år var att större vikt läggs vid vad de väldigt frekventa affärsresenärerna och inköparna på stora företag med stora resevolymer tycker. Det gav dynamik i pristoppen och fyra av de sex vinnarna hade aldrig vunnit tidigare, säger Katarina Myrberg, chefredaktör för Travel News, den ledande branschtidningen för resebranschen i Skandinavien.

Trots den nya viktningen kunde inget rubba flygbolaget Malmö Aviation, som vunnit samtliga sex gånger. Resia har bara släppt ifrån sig priset en gång

-        Den personliga relationen och vår lokala närvaro är avgörande, säger Bo Jacobsson, marknads- och försäljningsdirektör på Resia.

Business Travel Award delas ut av SBTA, Travel News och Resegeometri. Vinnarna utses genom en undersökning bland 3 000 affärsresenärer och inköpare av affärsresor som betygsätter de reseleverantörer de använder sig av.

Vinnarna i Business Travel Award 2012

Bästa Flygbolag Inrikes               Malmö Aviation

Bästa Flygbolag Utrikes              Thai Airways

Bästa Hyrbil                                 Hertz