Heikki Lampinen blir ny Försäljningsdirektör på Egmont Tidskrifter!

Heikki kommer närmast från Dagens Nyheters annonsavdelning där han har arbetat som affärsenhetschef med ansvar för varumärkes- och detaljistannonsering.

Heikki är 46 år och har arbetat på DN i 13 år och har bland annat blivit utsedd till årets ledare på DN ett flertal gånger, nu senast 2012.

-”Jag är mycket glad över att Heikki har valt att börja hos oss, han är en erfaren och kunnig chef som kommer tillföra Egmont Tidskrifter mycket” säger Per Kjellander, vd på Egmont Tidskrifter.

-”Jag har trivts väldigt bra på DN i alla år så det är lite vemodigt att sluta på en sådan fantastisk arbetsplats men samtidigt var detta ett erbjudande som jag inte kunde tacka nej till” säger Heikki Lampinen och fortsätter ”Egmont Tidskrifter är ett framgångsrikt och spännande bolag med en strategi som är lockande”.

Heikki Lampinen börjar på Egmont Tidskrifter under våren.

För mer information, kontakta:
Per Kjellander, Vd Egmont Tidskrifter AB, tel: 070-7153779, per.kjellander@egmont.se
Heikki Lampinen, tel: 070-624 11 72

Om oss

Egmont Publishing publicerar ett hundratal magasin och webbplatser, som Hemmets Journal, Hus & Hem, icakuriren, Kalle Anka, Vagabond, Bamse och KING Magazine. Därutöver har företaget en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter, event, e-handel och content marketing. Företaget omsätter cirka 1,1 miljarder kronor och har cirka 300 medarbetare i Sverige. Egmont är en av Nordens ledande mediekoncerner med aktiviteter i 30 länder och 6 600 medarbetare. Vi står för starkt medieinnehåll och digital innovation. Verksamheten innefattar bl.a. Nordisk Film, TV 2 i Norge, bokförlag och Egmont Publishing, som ger ut fler än 700 magasin och veckotidningar. Vi är delägare i en rad verksamheter som t.ex. Zentropa, står för försäljning av PlayStation och mycket mer. Egmont är en stiftelse som omsätter cirka 14,7 miljarder kronor och som delar ut mer än 100 miljoner kronor varje år för att bidra till att utsatta barn och ungdomar får ett bättre liv. Läs mer på www.egmont.se. EGMONTWe bring stories to life