Jaktmagasinet Big Game - Egmonts nya satsning på jakt

Nu finns Egmont Publishings nya exklusiva jaktmagasin, ”Jaktmagasinet Big Game”, i butik.

Jaktintresset är enormt i Sverige och är verkligen ökande, men vi känner att det inte finns något magasin som på rätt sätt tar tillvara på detta intresse. Jaktmagasinet Big Game har högsta kvalitet på foto, texter, layout och innehåll. Det är en reportagetidning fylld med inspiration, ekologi och det bästa ur jaktens värld, säger Tobias Bestelid, chefredaktör.

Enligt Orvesto är jakt- och fisketitlarna de som går mot strömmen i tidskriftsbranschen. Samtliga titlar utom en ökade sin räckvidd under 2013. Även Jaktmagasinet Big Game ser redan nu en positivt bemötande.

Annonsingången på första numret har varit otroligt bra. Vår satsning på ett högkvalitativt magasin ligger helt rätt. Första numret går redan nu plus minus noll om man räknar in annonsintäkter och de prenumeranter som tecknat sig. Nu hoppas vi förstås på en positiv lösnummerförsäljning, säger Tobias Bestelid.

Nya Jaktmagasinet Big Game innehåller bl a:

• Inspirerande jaktreportage från jorden alla hörn
  • Ekologi och viltvård världen över
  • Mat och dryck och kändiskockarnas egna vilttips
  • Tester av, och tips på, utrustning
  • Intressanta personporträtt på kända entreprenörer och företagare som jagar
  • Klassiska berättelser från några av världens mest kända jägare och viltvårdare
  • Kritiska granskningar av oetisk jakt och icke-hållbara jakter