Jaktmagasinet Big Game får ny ägare

Jaktmagasinet Big Game, som Egmont Publishing startade för drygt två år sedan, får ny ägare.

Ny ägare av Jaktmagasinet Big Game är Johan Lund som bland annat driver nordens största digitala jaktplattform, the Great Wild.

– Jaktmagasinet Big Game är erkänt världens vackraste jaktmagasin. Nu får vi möjlighet, att tillsammans med redaktionen, ta med oss magasinet ut i världen, säger Johan Lund.

Första numret av Jaktmagasinet Big Game kom ut hösten 2014. Utgivningen ökade gradvis och förra året kom den ut med 5 nummer. 2015 vann tidningen Publishingpriset för snyggaste visuella produkt.

– Big Game är den enda premiumjakttidningen på marknaden och det känns bra att ha hittat en dedikerad ägare som vill fortsätta att utveckla och driva Big Game framåt, säger Per Kjellander, VD på Egmont Publishing.

Johan Lund tar över utgivningen av Big Game med omedelbar verkan. Redaktören Pontus Hammarlund kliver upp och tar rollen som chefredaktör. Nästa nummer kommer ut i juni 2017.

För mer information vänligen kontakta,
Per Kjellander, VD Egmont Publishing, per.kjellander@egmont.se ,

Johan Lund, ansvarig utgivare, 070-55 65 354

Egmont Publishing publicerar ett hundratal magasin och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Kalle Anka, Vagabond, Bamse och KING Magazine. Därutöver har vi en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter, event och marknadstjänster. Omsättningen uppgår till cirka 1 miljard kronor och vi har cirka 300 medarbetare i Sverige. Egmont Publishing är en del av mediekoncernen och stiftelsen Egmont, som varje år delar ut mer än 120 miljoner SEK för att bidra till att barn och ungdomar får ett bättre liv.

Om oss

Egmont Publishing publicerar ett hundratal magasin och webbplatser, som Hemmets Journal, Hus & Hem, icakuriren, Kalle Anka, Vagabond, Bamse och KING Magazine. Därutöver har företaget en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter, event, e-handel och content marketing. Företaget omsätter cirka 1,1 miljarder kronor och har cirka 300 medarbetare i Sverige. Egmont är en av Nordens ledande mediekoncerner med aktiviteter i 30 länder och 6 600 medarbetare. Vi står för starkt medieinnehåll och digital innovation. Verksamheten innefattar bl.a. Nordisk Film, TV 2 i Norge, bokförlag och Egmont Publishing, som ger ut fler än 700 magasin och veckotidningar. Vi är delägare i en rad verksamheter som t.ex. Zentropa, står för försäljning av PlayStation och mycket mer. Egmont är en stiftelse som omsätter cirka 14,7 miljarder kronor och som delar ut mer än 100 miljoner kronor varje år för att bidra till att utsatta barn och ungdomar får ett bättre liv. Läs mer på www.egmont.se. EGMONTWe bring stories to life