Nu släpps den ultimata handboken till Pokémon GO

Till glädje för alla Pokémon GO-entusiaster kommer nu den första tryckta svenska handboken till det populära spelet. I Pokémon GO – den ultimata inofficiella guiden avslöjas de bästa tipsen, tricksen och hemligheterna för att ta spelandet till nästa nivå, oavsett om du är nybörjare eller proffs.

Ingen har väl kunnat missa sommarens stora fluga – Pokémon GO. I stort sett alla generationer har fått upp ögonen för det innovativa mobilspelet. Familjer går ut på pokéwalks, ungdomar och vuxna samlas runt pokéstops och datorspelsentusiaster kommer ut i den friska luften.

– Pokémon GO är ett fantastiskt fenomen och det känns jättekul att nu även kunna erbjuda alla svenska entusiaster en handbok i tryckt form, säger Malin Esaiasson, nordisk produktchef på Egmont Publishing Books.

Pokémon GO – den ultimata inofficiella guiden har tagits fram med ett tydligt syfte, att hjälpa spelare att utveckla sin spelförmåga oavsett vilken nivå man befinner sig på. I handboken får du bland annat veta hur du får den absolut starkaste pokémonsamlingen, var du hittar sällsynta pokémons, hur du snabbast ökar i level och hur du tar över ett gym.

Pokémon GO. Den ultimata inofficiella handboken är författad av Cara Copperman, är på 176 sidor och kostar ca 149 kronor. Boken är den första i en serie om totalt tre handböcker. Del 2 och del 3 släpps i oktober.

Pokémon GO. Den ultimata inofficiella guiden presenteras i samband med Bokmässan i Göteborg den 22 – 25 september, i Egmont Publishings monter B 08:42. Från slutet av september finns boken att köpa i bokhandeln och på DinTidning.se.

Högupplöst omslagsbild finns att ladda ner från Egmont Publishings pressrum hos Cision.

För mer information och recensionsex vänligen kontakta:
Malin Esaiasson, Nordic Product Manager Books, Egmont Publishing malin.esaiasson@egmont.se, 0708 63 94 50

Egmont Publishing publicerar ett hundratal magasin och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Kalle Anka, Vagabond, Bamse och KING Magazine. Därutöver har företaget en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event. Företaget omsätter cirka 1,1 miljarder SEK och har cirka 300 medarbetare i Sverige. Egmont Publishing är en del av mediekoncernen och stiftelsen Egmont, som varje år delar ut mer än 100 miljoner SEK för att bidra till att barn och ungdomar får ett bättre liv.

Pokémon GO är ett fantastiskt fenomen och det känns jättekul att nu även kunna erbjuda alla svenska entusiaster en handbok i tryckt form.
Malin Esaiasson, nordisk produktchef på Egmont Publishing Books.