Ny köp- och säljtjänst för båtar

Lagom till båtsäsongen lanseras nu Båtbörsen.se, en unik köp- och säljtjänst för alla båtintresserade. En ny smart, enkel och träffsäker sökfunktion i kombination med utförlig information om båtarna gör sajten till den bästa för både köpare och säljare av båtar och tillbehör. Bakom satsningen står mediaföretaget Egmont Tidskrifter.

- Det som gör Båtbörsen.se unik är att både köpare och säljare vet att de här når de verkligt intresserade, till skillnad från andra köp- och säljsajter. Ett problem som många upplever idag är att en annons på andra sajter där man säljer allt mellan himmel och jord ofta resulterar i en massa ovidkommande telefonsamtal från folk som bara lägger skambud utan att egentligen vara intresserade. På Båtbörsen.se slipper man mycket av det problemet, säger Johan Sandberg, produktchef för Båtbörsen.se.

Båtbörsen.se har funnits tidigare, men det som nu lanseras är en helt ny sajt med ny design, funktioner och innehåll. Båtbörsen har funnits i tidningsform i snart 20 år och är ett starkt och etablerat varumärke hos båtintresserade.

-        Den nya enkla och smarta sökfunktionen hjälper till vid krångliga stavningar av båtmodeller och tillbehör, och den gör att köparen får fler och bättre träffar. Att sajten riktar sig till båtintresserade kommer att glädja alla båtägare som vill att deras pärla köps av någon som de vet kommer att ta väl hand om den, säger Johan Sandberg.

Båtbörsen på webben har adress www.batborsen.se. Här finns idag ca 8.000 köp- & säljannonser, och den uppdateras ständigt med nya annonser.

För mer information kontakta:

Per Kjellander, verkställande direktör, Egmont Tidskrifter, 070-715 37 79

Johan Sandberg, produktchef Båtbörsen, 073-367 79 60

Båtbörsen.se och tidningen Båtbörsen är Sveriges största marknadsplats för marina annonser. Här kan man köpa, sälja eller byta motorbåt, segelbåt eller tillbehör som  t ex motorer. Båtbörsen har funnits som tidning i snart 20 år och är idag den mest kompletta marknadsplatsen för båtar och kringutrustning.

Egmont Tidskrifter AB är utgivare av ett 30-tal magasin och webbsajter i Sverige, omsätter cirka 550 msek och har cirka 230 anställda. Bolaget ingår i den danska mediekoncernen Egmont som är en av Skandinaviens ledande mediekoncerner. Egmont står bakom veckotidningar, magasin, serietidningar, böcker, filmer, tv-program, biografer och tv-stationer samt interaktiva spel, spelkonsoler, musik och en lång rad digitala medier. Egmont utger medier i mer än 30 länder, har 7 600 medarbetare och en omsättning på 1,6 miljarder EUR.