Svenskgolf.se värvar supertalangen Marcus Kinhult

I höstas lanserade Europas största golftidning, Svensk Golf, den nya webbsajten www.svenskgolf.se. Nu tar tidningen ytterligare ett kliv i sin digitala satsning och värvar en av världens största golftalanger, Marcus Kinhult, som bloggare.

19-årige Marcus Kinhult från Fiskebäckskil i Bohuslän blev i november en av de yngsta svenskarna någonsin att kvala in på Europatouren. I slutet av 2015 rankades Marcus som världens tredje bäste amatörspelare, och under 2016 debuterar han som proffs. Hur det går och hur livet på touren egentligen ser ut kommer bohuslänningen att skildra i sin egen blogg på SvenskGolf.se.

– Jag ser fram emot att dela med mig av mina upplevelser. Jag vill förstås berätta för hela Golfsverige men sedan hoppas jag även kunna nå ut till de lite yngre spelarna, som jag tror och hoppas kan tycka att det blir kul att läsa om mitt golferi, liv och allt vad det innebär att bli proffs och spela på Europatouren, säger Marcus Kinhult.

Europas största golftidning
När Egmont Publishing AB förra året förvärvade Svenska Golfförbundets medieverksamhet fick Europas största golftidning, Svensk Golf, ett nytt hem på nätet – SvenskGolf.se.
 Målsättningen är att skapa Sveriges mest heltäckande golfsajt med den bredaste och bästa bevakningen från världens alla tourer.

– Det känns mycket roligt att få välkomna Marcus till SvenskGolf.se. Våra läsare kommer att få en unik inblick i tillvaron hos en supertalang som försöker etablera sig i världstoppen, säger Thomas Eriksson, digital chefredaktör på Egmont Publishing och ansvarig utgivare för SvenskGolf.se.

För mer information vänligen kontakta,
Thomas Eriksson, Digital chefredaktör på Egmont Publishing, thomas.eriksson@egmont.se, 0704 89 99 54.

Högupplösta foton för fri publicering (ange fotograf Göran Söderqvist) finns att ladda ner här:

Egmont Publishing publicerar ett hundratal magasin och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Kalle Anka, Vagabond, Bamse och KING Magazine. Därutöver har företaget en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event. Företaget omsätter cirka 1,1 miljarder SEK och har cirka 300 medarbetare i Sverige. Egmont Publishing är en del av Egmontkoncernen som delar ut mer än 100 miljoner SEK årligen för att bidra till att barn och ungdomar får ett bättre liv.

Jag ser fram emot att dela med mig av mina upplevelser. Jag vill förstås berätta för hela Golfsverige men sedan hoppas jag även kunna nå ut till de lite yngre spelarna, som jag tror och hoppas kan tycka att det blir kul att läsa om mitt golferi, liv och allt vad det innebär att bli proffs och spela på Europatouren.
Marcus Kinhult, supertalang och ny bloggare på SvenskGolf.se