Vagabond värvar den svenska internetstjärnan Yoga Girl

Hon är yogafenomenet som tagit internetvärlden med storm. Svenska Rachel Bråthen, 26, har blivit en digital stjärna med hela 1,3 miljoner följare på Instagram. Nu börjar hon blogga på Vagabond.se tillsammans med sin make Dennis.

Läsarna får bland annat följa med Rachel Bråthen på ”The Happiness Tour” i USA under våren, men får också en unik inblick i parets liv på Aruba, där de är bosatta.

– Det är jättetrevligt att få dela med oss av hur vi lever. Bloggen kommer att handla om hur vi tar dagen som den kommer. Från Costa Ricas djungel till betongdjungeln i New York, säger Rachel Bråthen.

Själv har ”Yoga Girl” nästan svårt att förstå uppmärksamheten kring henne:

– Nej, jag vet inte, haha. Det kan kanske bero på att jag inte filtrerar bort mina ”dåliga dagar”. När man följer mig får man ta del av både det bra och det dåliga.

Förutom Instagram har ”Yoga Girl” stark närvaro och många följare på Facebook, Twitter och Snapchat. Hon har tidigare bloggat för Amelia.

– Yoga Girl är en sund hälsoinspiratör och positiv förebild. Vi tror att deras äventyr världen över kan väcka stor reslust hos våra läsare, säger Thomas Eriksson, digital förlagsredaktör på Egmont Publishing och ansvarig utgivare för Vagabond.se

Satsningen på Yoga Girl är en del i Egmont Publishings nya strategi för att bli starkare digitalt.

– Vårt viktigaste mål är att bli den bästa partnern till våra annonskunder. De berättar för oss att de vill ha vår hjälp att nå ännu fler i våra relevanta ämnesområden på ett ännu effektivare sett. Det här samarbetet är ett av många steg i den riktningen, säger John Severinson, digital direktör på Egmont Publishing.

”The adventures of Dennis and Rachel” hittas på blog.vagabond.se/yogagirl. Vagabond.se är Sveriges mest innehållsrika resesajt och slog tidigare i år trafikrekord med 243 461 unika besökare.

För mer information kontakta:
Thomas Eriksson, digital förlagsredaktör, e-post thomas.eriksson@egmont.se telefon 0704 89 99 54.

Vagabond är Sveriges största resemagasin och ges ut av Egmont Publishing som publicerar ett 100-tal magasin och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Kalle Anka, Bamse och KING Magazine. Därutöver har företaget en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event. Företaget omsätter cirka 1,1 miljarder SEK och har cirka 330 medarbetare i Sverige. Egmont Publishing är en del av Egmont-koncernen som varje år delar ut mer än 100 miljoner SEK för att bidra till att barn och ungdomar får ett bättre liv.

Det är jättetrevligt att få dela med oss av hur vi lever. Bloggen kommer att handla om hur vi tar dagen som den kommer. Från Costa Ricas djungel till betongdjungeln i New York.
Rachel Bråthen, Yoga Girl