BEdesign fortsätter möbelskapandet i naturens anda

Systrarna Bitte och Cilla Eklund är grundarna bakom inredningsvarumärket BEdesign med den finska naturen i fokus. De fortsätter att inspireras av djur och naturriket och har ett öga för detaljer. Fan-pallen samt Lily- skålen är två nyheter som visar på kollektionens röda tråd. Fan-pallen har en unik form, kan kombineras på flera sätt och bilda olika variationer tack vara sin 90 graders form. De tomma hörnutrymmen som finns i våra hem och miljöer var inspirationen bakom Fan-pallen då dess form gör det enkelt att placera i ett rum. Möbeln går att använda som till exempel en pall, bänk eller ett bord. På så vis tas formen tillvara och kan användas i olika typer av lägenheter och offentliga miljöer. Fan-pallen finns i vitt, lackad björk samt svart och materialet består av björk med följande mått: H:470 mm, B: 735 mm, D: 480 mm. Pris: 3 800 kr.

Lily-skålen är hämtad från naturens blommor vilket går att se på dess form. Den fungerar både som en skål och som underlag till servering. Materialvalet är ek och finns i två storlekar. De kommer i färgerna vit, ek och svart. Pris: Medium: 1 300 kr, Small: 1000 kr.

För ytterligare information och utlåning vänligen kontakta: EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: cecilia@ekpr.com Högupplösta bilder finns på www.ekprbildbank.com

BEdesign: Grundarna bakom varumärket är systrarna Bette och Cilla Eklund. BEdesign är e tt ungt och innovativt företag som designar och tillverkar moderna och minimalistiska inredningsprodukter. Alla deras produkter är närproducerade och tillverkade i Finland av skickliga hantverkare.