Beleco - streama möbler istället för att äga

Lanseringen av designtjänsten Beleco - den innovativa startupen som erbjuder möbler on demand - gör det möjligt att både streama och köpa högkvalitativ inredning från ett urval av europeiska varumärken. Målsättningen med konceptet design on demand är att stanna upp konsumtionskedjan och få fler att våga följa inredningstrender utan att bidra till överkonsumtion. För fem procent av produktens pris per månad kan kunden streama möbler och inredning, samt om så önskas har möjligheten att köpa loss produkterna.

- Vi är glada och stolta att kunna lansera en digital tjänst med ett nytänkande koncept där möblernas livslängd förlängs och på så vis bidrar till en mer hållbar konsumtion av inredning. Design on demand, är ett nytt sätt att leva och konsumera genom att använda istället för att äga, säger Marie Rudenstam, medgrundare och CEO på Beleco.

Belecos strategi är att erbjuda utvalda designprodukter med hög kvalitet från hållbara varumärken, för att kunna garantera kunden högsta kvalitet. Startupen är även först i Sverige med att erbjuda White Glove-leverans vilket innebär inbärning och montering, samt bortforsling av gamla möbler som går till second hand.

Beleco grundades 2016 av trion Marie Rudenstam, Pontus Gustafsson och Sebastian Rudenstam. De frågade över 100 millenials om hur den optimala designtjänsten skulle fungera och utifrån det skapades design on demand. Gränslöst flexibelt, hög kvalitet, hållbart, 0% krångel och 100% schysst design. Inledningsvis beta-testas nu Beleco i Stockholm och Mälardalen men tjänsten är planerad att även lanseras i ytterligare svenska städer under 2018.

För ytterligare information vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail:    info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på:         www.ekprbildbank.com