• EK PR/

C/O Home möjliggör för varenda hemmaälskare att designa sina egna möbler

C/O Home lanserar konceptet “Gör som du vill då”  för konsumenter som helt eller delvist vill designa sina egna möbler utan att betala en mindre förmögenhet. Efter 10 år är C/O Home fortfarande tämligen ensamma om att erbjuda individuella och handgjorda kvalitetsmöbler till ett rimligt pris. Detta är möjligt tack vare den helägda fabriken i Tatrabergen där tillverkningen sker för hand. Varje möbel som lämnar fabriken är unik, precis som varje kund och beställning.

Det känns fantastiskt att kunna erbjuda vanliga människor, som ska inreda sitt nya hem eller förnya det befintliga, precis den handgjorda soffan som personen vill ha till vettiga priser. Våra möbler är hantverk av högkvalitet. Vi mäter till och med fuktigheten i träet innan själva modularbetet börjar. Stoppningen görs sedan i olika lager för att få olika densitet och utseenden, allt för bästa komfort och känsla.

Jag är imponerad av det gedigna yrkeskunnandet vi har i fabriken. Våra tapetserare kommer från bakgrunder där yrket har gått i arv från generation till generation. Varje säsong producerar vi även ett sortiment för den som vill köpa och/eller inspireras av våra färdiga möbler. Dessa presenteras i våra butiker i Malmö och Örebro samt hos våra 10 återförsäljare runt om i landet. Tanken är att vi ska utveckla antalet franchisetagare genom att finna fler “Homelovers” som gillar att tillfredsställa kundernas önskemål. Efterfrågan och intresset är stort, så vi jobbar på för fullt.”, säger Elisabeth Leijonhufvud, ansvarig för C/O Home.

C/O Home erbjuder alla former av stoppade möbler till detaljhandel och offentlig verksamhet. Som huvudkoncept för soffor och fåtöljer är den klassiska Howard som aldrig går ur tiden. De mer minimalistiskt designade modellerna Jones och Smith, som med sina raka linjer ger luft i rummet samt den rundare, mjukare och rustika Chesterfieldmodellen. En modell som för tankarna till 1700-talets Brittiska herravälde, där soffan möblerades i överklassens salonger. Valfriheten finns sedan att helt prägla modellerna med sin personliga stil genom att tillföra mindre detaljer, rejäla dekorationer och eget mått eller helt enkelt att skapa sin egen modell.

Pris:
Soffor från: 9 995 kr
Fåtöljer från: 6 495 kr

För ytterligare information och utlåning vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på www.ekprbildbank.com